Návrhem zákona dochází rovněž k využití několika fakultativních ustanovení, obsažených v uvedeném nařízení.
Zároveň upřesňujeme právní úpravu provozování zařízení služeb, pro které je v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady o vytvoření jednotného evropského železničního prostoru třeba vést oddělené účetnictví.
A konečně zužujeme okruh podmínek pro připuštění ke zkoušce, jejíž složení je nutné pro vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla na trolejbusové dráze tak, aby řidiči trolejbusů nemuseli v tomto smyslu opakovaně podstupovat zkoušky a dokládat svoji způsobilost i pro obvyklá kolejová vozidla, aby v tomto směru bylo možné pro ně opravdu připravit specifickou zkoušku, která odpovídá jejich profesi řidič trolejbusu.
S tím, že hospodářský výbor doporučil projednání a schválení návrhu zákona ve znění jím doporučených tří pozměňovacích návrhů, směřujících jednak ke zpřesnění vymezení subjektu, který může vypracovat prohlášení o shodě s povoleným typem vozidla, za druhé doplnění povinnosti provozovatele dráhy celostátní nebo regionální nebo veřejně přístupné vlečky anebo její části, který hodlá omezit její provozování, dodržet též postupy podle rozhodnutí komise, a konečně precizaci dvou skutkových podstat přestupků, jichž se může dopustit provozovatel dráhy nebo dopravce v oblasti předcházení mimořádným událostem.
Ke všem těm uvedeným pozměňovacím návrhům vyslovuje Ministerstvo dopravy souhlasné stanovisko. Věřím, že i tenhle krok, tahle konkrétní úprava drážního zákona nejenom že přispěje k přímé adaptaci evropské směrnice, ale umožní i další důležité, byť drobné, změny v této odborné oblasti.
Děkuji mnohokrát za pozornost i za podporu toho návrhu i teď ve druhém čtení předložení vašich případných pozměňovacích návrhů.