„Do roku 2025 chceme mít zdigitalizované své dopravní agendy, takže děláme vše proto, abychom na Portálu dopravy průběžně spouštěli pro občany nové služby. Po leteckých a lodních agendách přišla tentokrát na řadu evidenční karta řidiče. Její digitální výpis zde nabídne na jednom místě elektronicky komplexní přehled údajů o řidiči, jeho přestupcích, případných omezeních řidičského oprávnění atd.,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
A k čemu je to běžnému řidiči dobré? „Výpis z karty na Portálu dopravy dost usnadní život těm, kteří potřebují absolvovat dopravně psychologické vyšetření nebo nastupují do nového zaměstnání jako řidiči-profesionálové. Aktuální údaje tak budou mít rychle na dosah ruky, bez nutnosti hledat papíry,“ vysvětluje ministr Kupka.
V rámci zákona o silničním provozu se s evidenční kartou řidiče (výpisem údajů z registru řidičů) pracuje např. při podrobení se dopravně psychologickému vyšetření. Jedná se o povinný podklad pro vyšetření, který nesmí být starší než 30 dní. Předložení aktuálního výpisu z karty řidiče bývá také jedním z požadavků zaměstnavatelů při přijímání nových řidičů, protože potřebují mít přehled o svém zaměstnanci a jeho řidičské minulosti, popř. zda nemá jakékoliv omezení řidičského oprávnění.
„Lidé navíc ušetří čas i peníze, neboť kvůli tomu nebudou muset na úřad. Také nehradí poplatek, elektronický výpis je zcela zdarma,“ přibližuje další přednosti ministr dopravy.
Evidenční karta řidiče obsahuje podrobnější informace o historii řidiče, například historii zákazů řízení, profesní způsobilosti, údaje o vydaných řidičských průkazech, atd.
Rozšiřování služeb pro občany na Portálu dopravy tedy pokračuje a bude pokračovat i nadále. V současné době pracujeme například na elektronických žádostech v agendě vozidel nebo ještě přívětivější podpoře pro uživatele formou elektronického formuláře. Mimo tento však mohou již nyní všichni využít pro svoje dotazy nonstop telefonickou linku +420 222 266 758 nebo email podpora@portaldopravy.cz.