Mgr. Martin Kupka

  • ODS
  • ministr dopravy
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

26.09.2024 16:21:00

Stabilizujeme systém stavebního řízení, další postup představíme v půlce října

Stabilizujeme systém stavebního řízení, další postup představíme v půlce října

Vláda uložila ministru dopravy Martinu Kupkovi koordinovat řešení problémů s digitalizací stavebního řízení. Pracovní tým již identifikoval klíčové problémy systému a navrhne kroky vedoucí k zabezpečení klíčových funkcionalit.

 „Vyhovíme opakovaným požadavkům stavebních úřadů a stavebníků a navrhneme legislativní řešení, které umožní používat původní nástroje stavebního řízení. Dále je naším úkolem stabilizovat systém, nesmí se objevit už žádné překotné aktualizace, které vedou ke zpomalení nebo zhoršení stávajících funkcionalit. Zásadním způsobem se také posílí testování samotnými uživateli, aby všechny systémy fungovaly tak, jak mají,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Ministr dopravy zároveň požádá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže o analytickou součinnost při řešení smluvních stavů, aby se předešlo možným zásadním problémům do budoucna.

„Konkrétní materiál s návrhem postupu představím vládě 16. října. Velmi úzce budu spolupracovat se stávajícím týmem Ministerstva pro místní rozvoj, který bude nedílnou součástí řešení, ale i s budoucím ministrem pro místní rozvoj, abychom dokázali přinést bezpečné a správné řešení,“ dodává ministr.

Jednání pracovního týmu se účastnili zástupci Svazu průmyslu a dopravy, Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů, Svazu měst a obcí, Sdružení místních samospráv, zástupci Hospodářské komory, Svazu podnikatelů ve stavebnictví, zástupce hlavního města Prahy, Dopravního a energetického stavebního úřadu, zástupci České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě a České komory architektů a též zástupci ministerstev práce a sociálních věcí a pro místní rozvoj.

Nápravu projektu Informačního systému stavebního řízení budou nyní řešit pracovní skupiny:

Technický tým
a) bude řešit ICT řešení problému stávajícího systému
b) přípravu nasazení nových funkcí, opravy systému
c) připraví parametry nových soutěží na dodavatele buď úprav, nebo nového systému

Legislativně právní tým
a) návrhy legislativního řešení pro dočasný souběh vyřizování stavebních povolení mimo DSŘ
b) právní analýza smluvních vztahů
c) příprava nových soutěží na opravy rozvoj nebo nový systém

Uživatelský tým
a) identifikace nedostatku
b) testování nových funkcí
c) oponentura při zadávání nových prvků systému
d) praktické postupy uživatelů pro efektivní nastavení IT procesu, manuály školení atd.

Komunikační tým
a) vysvětlení problému a komunikace postupu řešení
b) komunikace směrem k uživatelům na straně státu
c) komunikace směrem k občanům atd.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama