Do Votic jsem dnes svolal schůzku se zástupci dotčených měst a obcí k připravované středočeské části dálnice D3.
Jsem přesvědčen, že otevřená komunikace a férové jednání se zástupci místních samospráv je klíčové proto, abychom v dohledné době posunuli středočeskou část D3 co nejblíže k realizaci.
Znám příběhy dotčených obcí, znám problémy těch, kteří v současné době trpí nadměrnou dopravou a jsem přesvědčen, že D3 potřebujeme co nejdříve.
Se starosty jsme probrali celou řadu témat, které je pálí, ať už jde o ochranu občanů a přírody nebo o výstavbu důležitých navazujících komunikaci, jako je třeba severní obchvat Jílového.
A jak to aktuálně s přípravou dálnice vypadá?
Stavba středočeské části dálnice D3 je z hlediska správních procesů sice stále ve fázi územního řízení, nicméně z hlediska technického již probíhá příprava podkladů pro následné zpracování dokumentace pro stavební povolení.
Na celé plánované trase, která měří bezmála 60 kilometrů, probíhají podrobné geotechnické průzkumy. Po celé trase budou provedeny stovky vrtů s hloubkou 3 – 100 metrů. Na jeden kilometr trasy vychází v průměru 40 až 50 vrtaných sond.
Na začátku roku také Nejvyšší správní soud ukončil spor o vedení dálnice a odmítl kasační stížnost ve věci Zásad územního rozvoje Středočeského kraje. Dálnice tak bude trasována v tzv "západní" variantě, kdy se napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky.
Díky všem starostům a starostkám za dnešní produktivní debatu.