Stavba nákupního centra Aupark hned vedle nákupních center Vaňkovka a Tesco se i selským rozumem jeví nadbytečnou, i proto si nechal magistrát v roce 2011 vypracovat studii s názvem "Podmíněná přípustnost prodejních ploch v lokalitě Aupark Brno", která zhodnotila, že další obchody a dopravní zátěž dané lokalitě neuškodí. Má to však háček - studii vypracovala společnost Arch. Design, tedy tatáž firma, která pro investora HB Reavis vypracovala také projekt samotného Auparku. Tím se zcela evidentně ocitla ve střetu zájmů, za což byla společnost následně také potrestána padesátitisícovou pokutou a tříletým zákazem ucházet se o veřejné zakázky. Stavba dalšího hypermarketu v této lokalitě bude navíc dalším ohrožením pro místní malé obchodníky, což potvrzují i ekonomičtí experti. Co ale naplat, územní rozhodnutí pro stavbu Auparku bylo nyní vydáno a Jižní centrum se tak může začít rozvíjet do krásy plné obchodních center a kancelářských komplexů.
Zdá se tak, že megalomanský projekt Jižního centra směřuje přesně opačným směrem, než si vedení města představovalo (nebo alespoň komunikovalo směrem k veřejnosti, že ano) - směrem k tomu, stát se oblastí zcela bez života, určenou k popojíždění od jednoho nákupního centra k druhému.