Škola Svítání tedy přešla na distanční výuku žáků. „Realizujeme ji prostřednictvím on-line výuky, ale v některých případech i formou osobní dovážky úkolů do schránek, samozřejmě bez osobního styku s rodinami žáků. Stejně jako na jaře jim nabízíme i pomůcky, učebnice, či podporu psycholožky,“ říká ředitelka Miluše Horská. „I přes omezení ale nadále nabízejí služby některá zařízení naší organizace,“ doplňuje Miluše Horská.
V provozu zůstávají obě sociální služby, tedy denní stacionář a sociálně terapeutické dílny. Dalším je i Nestátní zdravotnické zařízení Svítání. „Žákům a klientům poskytujeme fyzioterapii a ergoterapii dle individuální domluvy a s možností školních svozů,“ popisuje vedoucí Marta Malinová.
Formou neomezené individuální činnosti s klienty funguje i Speciálně pedagogické centrum Svítání. „Pracovnice centra jsou nadále k dispozici klientům, zákonným zástupcům a pedagogům škol. Speciálně pedagogické intervence a diagnostiky realizujeme přímo na pracovišti, konzultace pak distanční formou přes telefon, videohovorem či e-mailem,“ popisuje vedoucí centra Petra Macasová.
„Byla bych ráda, kdyby se vládní opatření, týkající se omezování skupiny obyvatel se zdravotním postižením, nesla koncepčně na základě podložených analýz,“ řekla Miluše Horská.
Základní škola a Praktická škola Svítání, o.p.s. poskytuje vzdělání a navazující služby mladým lidem s kombinovaným postižením v Pardubickém kraji. Vznikla v roce 1992 a od založení je její ředitelkou Miluše Horská, která je současně místopředsedkyní Senátu Parlamentu ČR.