Snaha vtisknout centru města přívětivější a estetičtější tvář stála za vytvořením koncepčního metodického materiálu Označování provozoven a reklama v městské památkové rezervaci Olomouc. K tomu teď radní schválili i vytvoření motivačního dotačního programu. Ti majitelé a provozovatelé prodejen v centru, kteří se rozhodnou své poutače nebo reklamy upravit v duchu doporučené metodiky, mají šanci dostat na to od města peníze.
„Rada města Olomouce schválila už v únoru metodiku, podle které mají majitelé provozoven postupovat při pořizování kvalitních poutačů a reklamy. Abychom jim to usnadnili, našli jsme motivační nástroj v podobě dotace. Obdobně postupují i některá další města a osvědčilo se jim to,“ uvedl primátor Mirek Žbánek. Tato snaha vedení města je součástí širšího trendu odstraňování vizuálního smogu ve městě.
Vlastníci nemovitostí, nebo provozovatelé se souhlasem vlastníka, budou moci od příštího roku žádat statutární město Olomouc o dotaci. Podle návrhu může dotace dosáhnout výše až 15 tisíc korun a maximálně 50 procent uznatelných nákladů. K těm se počítá jak pořízení grafického návrhu, tak i samotné provedení úprav označení provozovny. Pro tento nový dotační titul bude odbor strategie nárokovat při sestavování rozpočtu na příští rok částku 200 tisíc korun.