Mgr. Pavel Dobeš

  • Praha 3
  • radní městské části
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,53. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.06.2012 13:34:09

Prodej železničních tratí zajistí prostředky pro SŽDC

Prodej železničních tratí zajistí prostředky pro SŽDC

Prodej regionálních železničních tratí znovu ve vládě.

Vláda na zasedání 13. června 2012 bude rozhodovat o prodeji vybraných regionálních železničních tratí, u nichž náklady na jejich provozování mnohonásobně přesahují příjmy. Kritériem výběru nového vlastníka bude nabídková cena. Pokud se v rámci výběrového řízení na některou z tratí nenajde žádný zájemce, nabídne se bezplatně Ministerstvu obrany, případně do vlastnictví krajů či obcí.

Rozhodující pro stanovení minimální ceny konkrétních tratí, staveb a pozemků u vyhlášeného výběrového řízení bude v dané chvíli nejvyšší dosažitelná cena na trhu. „Prodej tratí zajistí prostředky pro Správu železniční dopravní cesty (SŽDC), která v posledních letech řeší nedostatek finančních prostředků, a úspory přinese patrně také ve vztahu ke státnímu rozpočtu,“ říká ministr dopravy Pavel Dobeš.

V podmínkách výběrového řízení bude uvedeno, že nový vlastník bude mít možnost čerpat finanční prostředky na údržbu, opravy nebo investice ze SFDI pouze tehdy, když na předmětné dráze zajistí dopravní obslužnost, a to po celé délce dráhy v minimálním rozsahu nejméně dvou párů vlaků denně, příp. v odpovídajícím počtu vlaků za rok. V současné době tyto služby na předmětných tratích provozovány nejsou a stát na údržbu těchto tratí každoročně doplácí.

Pokud se v rámci výběrového řízení nenajde žádný zájemce o koupi drah ani za sníženou cenu, dráhy budou nabídnuty k bezúplatnému převodu do příslušnosti hospodaření Ministerstva obrany a v případě jeho nezájmu pak bezplatně do vlastnictví krajů či obcí (resp. svazků obcí). Pokud ani ty nebudou mít o dráhy zájem, bude zahájeno správní řízení o zrušení dráhy nebo části dráhy, popř. pokračování v již zahájených řízeních.

Proces posouzení nezbytnosti provozování málo využívaných drah byl zahájen ve druhé polovině roku 2010 a návrh na řešení situace byl předložen na jednání vlády dne 7. března 2012. Projednání návrhu bylo přerušeno s tím, že je potřeba jej dále projednat se zástupci krajů a obcí, mj. s ohledem na případný bezúplatný převod drah na tyto subjekty. Ke kompromisní dohodě MD a zástupců odborů dopravy krajských úřadů, Svazu měst a obcí ČR a dalších subjektů došlo 28. března 2012. Materiál byl podle této dohody upraven a znovu projednán v rámci meziresortního připomínkového řízení.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama