školství
Dobrý den, Pekarová kritizuje Beka a chce jeho konec. Všichni víme, že jen odvádí pozornost od vlastních problémů, ale nemáte dojem, že na to, že pro vás bylo školství prioritou, jste toho udělali zatraceně málo? Proč se nedaří reforma školství? Ale nejde jen o reformu, problém je třeba i ve financování školství nebo v jeho dostupnosti. Jediné, co se vám snad podařilo jsou elektronické přihlášky, ale systém nepřipravilo MŠ, takže to není váš úspěch. A ještě k těm přijímačkám, proč se tak dlouho čeká na jejich výsledky?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Odpověď
rozumím Vaší kritice a souhlasím, že stát je v mnohém velmi pomalý a nepružný. Příkladem je právě oblast školství. Politické reprezentace, ať na národní nebo komunální úrovni, jsou málo odvážné, nepracují s daty a nereagují adekvátně na nové situace. Naše regionální školství „uvízlo v devadesátkách“, neuskutečnili jsme žádnou zásadní změnu a výsledkem jsou obrovské počty odkladů nebo emočně vypjaté přijímací zkoušky.
Protože se celý život pohybuji ve vzdělávání, vím, co jsou bolavá místa. Proto jsem před necelými dvěma roky představila reformu (viz. https://renatazajickova.cz/skolstvi/ZAMER_Zmeny_vzdelavaci_soustavy_2030.pdf). Dobrou zprávou je, že některé nedostatky se řeší, např. omezení odkladů nebo inovace oborové soustavy středního školství. Pokud ale v příštím volební období nastoupí jiná politická reprezentace, hrozí že nenaváže na rozpracované změny atd.
Děkuji za Váš dotaz.
S úctou
Renáta Zajíčková