Mgr. et Mgr. et Mgr. Tomáš Zdechovský, Ph.D., MBA

Poslanec EP a člen předsednictva KDU-ČSL
  • KDU-ČSL
  • europoslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,9. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

08.06.2016 16:10:00

Je důležité nastavit stejná pravidla pro všechny

Je důležité nastavit stejná pravidla pro všechny

Europoslanci žádají Evropskou komisi o zamezení stáčení tachometrů. Pravidla by měla platit pro celou Evropu.

Stočené kilometry v ojetých automobilech, které prodávají autobazary, jsou realitou v celé Evropské unii. Tyto podvody na spotřebitelích chtějí ukončit europoslanci v čele s českým europoslancem Tomášem Zdechovským z KDU-ČSL. K deklaraci pro Evropskou komisi, kde žádají jasná pravidla pro všechny členské státy, se přidávají europoslanci napříč frakcemi. Na návrhu spolupracoval i Autoklub České republiky společně s odborníky z celé Evropy.

„Volný trh v rámci Evropské unie způsobil to, že větší část nákupů ojetých aut ze západních zemí slouží jako tranzit pro další prodej ve východních zemích,“ popisuje stav europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který se dlouhodobě zabývá bojem proti podvodům a nekalým praktikám.

„Hlavním prodejním argumentem pak bývá zejména odkaz na původ, který zároveň slouží jako omluva chybějících nebo nekompletních informací o historii vozu. To dává volnou ruku v nezákonných úpravách ojetých vozů,“ dodává.

„Problematika se týká aut i motorek. Bohužel přetáčení tachometrů a podvody na autech a nyní i motorkách jsou stále častějším jevem,“ upozorňuje na poznatky Autoklub České republiky. Podle Roberta Vacka z Autoklubu ČR jsou právě zájemci o lehce ojeté vozidlo často obětí podvodů mnoha překupníků ojetin. „Obrací se na nás mnoho našich členů s problémem stočených tachometrů automobilů a zajímá je řešení. To řešení musí být určitě celoevropské,“ zdůraznil Vacek.

Statistiky jsou alarmující

Na českém trhu se v roce 2014 prodalo přes autobazary 220 000 automobilů. Z tohoto objemu má 37 % takto inzerovaných vozidel stočený počet kilometrů, 20 % bylo bouraných nebo mělo záznam o pojistné škodě a 17,8 % má uvedený mladší rok výroby. Počet poškozených zákazníků na českém trhu je alarmující - více než 73 000, přičemž výši jejich škody není možné přesně vyčíslit. Podle odhadů se však pohybuje v miliardách.

„Je důležité nastavit stejná pravidla pro všechny. Spotřebitel nemůže být klamán při koupi automobilu. Těmto podvodům musíme zabránit v celé Evropské unii,“ zdůrazňuje Zdechovský, který tuto problematiku opakovaně diskutoval i s eurokomisařkou Věrou Jourovou.

Podle Zdechovského se Evropská komise může inspirovat například v Belgii či Nizozemí, kde fungují deset let tzv. Car pasy, kde musí při každé návštěvě servisu být zapsán stav tachometru vozidla. Celý systém je neziskový, obsluhuje ho osm lidí a nevyžaduje žádné dotace od státu.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama