„Firma se stala obětí šikany a diskriminace ze strany nizozemských úředníků a dostala se kvůli tomu do existenčních potíží. Rozhodl jsem se proto obrátit se na Evropskou komisi a nizozemské úřady s žádostí o prošetření případů a důrazné potrestání viníka. Firmě jsme také pomohli napsat odvolání,“ popisuje dva roky starý případ europoslanec Tomáš Zdechovský.
Šikana českého řidiče není jediná. Nemůže za to Unie, ale neschopnost policie
Řidič byl sankcionován kvůli údajně velké odchylce v nastavení tachografu. Přitom na místě zadržení nebylo provedené žádné měření pomocí předepsaných kalibrovacích měřidel a ani o tom nebyl vyhotoven žádný zápis. Přesto, že řidič měl všechna potřebná povolení a dokumenty u sebe a na vyzvání je předložil, byla mu udělena pokuta 4 000 euro. Akreditovaná zkušebna Texo Truck Service s.r.o. naměřila povolené odchylky tachografu v hodnotě 2,6 % a dle nařízení Evropské komise 3821/85/EHS a nařízení 165/2014 je maximální povolená hodnota 4 %.
„Z toho samozřejmě vyplývá jediné - tachograf vozidla byl v naprostém pořádku. Je to ukázka jednoho příkladu z tisíce, kdy neznalost úředníků znepříjemňuje lidem život. Vina je pak plošně svalována na Evropskou unii, aby se nakonec ukázalo, že je to osobní neznalost úředníkům,“ komentuje případ, který dopadl nakonec dobře Zdechovský a dodává, že se jednalo o pochybení jednotlivce. Nicméně podobné případy byly zaznamenány i v dalších zemích, když každý automobil z „východu“ je vnímán ihned jako podezřelý.
Eva Fruhwirtová
Více o případu: http://zdechovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=415620