Proč socialistická EU některé věci zakazuje a jiné srovnatelné ne?
Jsem člověk již poněkud dříve narozený a pamatuji si doby, kdy kamión na silnici byla vzácnost. Klidně oželím, když nebude v obchodech vepřové maso ze Španělska, jablka z Polska, sýry z Francie, čokolády z Rakouska a jiné věci, které jsme si dříve dokázali vyrobit sami. Vždyť byl u nás i silný textilní průmysl, na polích se místo řepky pěstoval len a nemuseli jsme dovážet oděvy a obuv, které (i ty značkové) se vyrábějí v Číně, Indii či Bangladéši. EU místo toho, aby prodražila tyto dovozy a uvalila daně na dopravní prostředky, které znečisťují životní prostředí, se hojí na obyčejných lidech, kterým chce zrušit klasické vozy, jejichž kvalita a životnost klesá.Vždy jsem věřil ve vědu a technologický pokrok. Jenže v realitě k opouštění pohonu ropy nedochází technologickým pokrokem, nýbrž rozhodnutím Centrálního mozku EU. Proč EU tedy raději nenařídí, aby všechny lodě a letadla, které k nám přivážejí zboží z druhé poloviny zeměkoule, měly od roku 2030 elektrické motory?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
22.01.2020 0:04:56 - Mgr. et Mgr. et Mgr. Tomáš Zdechovský, Ph.D., MBA
Dobrý den,především bych rád řekl, že je především v kompetencích každé země, do jaké míry bude podporovat automobily s alternativním pohonem. Rozhodně nehrozí, že by se rozhodnutím EU zakázaly klasické vozy se spalovacím motorem. Podpora nových technologií pouze na základě politického rozhodnutí či dotacemi není šťastným řešením, protože pouze křiví trh. O tom, jaká úskalí může mít právě např. právě státní podpora elektromobilů, svědčí i současná situace v Norsku, které mimochodem není členem EU: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/S pozdravem Tomáš Zdechovský