14.03.2016 20:51:04
Obchvatu města brání „zelená opona“
V pondělí navštívil Břeclav ministr dopravy Dan Ťok, aby s představiteli města projednal nejpalčivější problémy v oblasti dopravy.
„V Břeclavi jsme diskutovali především problematiku obchvatu. Vím z vlastní zkušenosti, že Břeclav je v dopravní špičce téměř neprůjezdná. Výstavbě obchvatu ale musí tzv. kompenzační opatření, která musí nahradit zabraná chráněná území a podle legislativy se musí počkat pět let, než se ukáže, jestli fungují. Pak teprve bude možné stavět. To považuji osobně za velmi nešťastné. Myslím, že druh Homo sapiens v Břeclavi trpí víc než kterýkoliv jiný živočišný druh. Chápu, že přírodu je třeba chránit, ale musíme myslet i na lidi,“ uvedl ministr Dan Ťok, který slíbil, že o břeclavských problémech bude jednat s ministrem životního prostředí.
Na stejný problém, tedy na kolizi s chráněným územím Natura narážejí i všechny tři navržené varianty dalšího silničního spojení Poštorné s centrem města.
„Břeclav má smůlu, že dřív její rozvoj limitovala železná opona, nyní je to zelená opona,“ podotkl trefně poslanec Miloslav Janulík. „Zelená opona by mi sama o sobě nevadila. Zásadně mi ale vadí alarmující způsob, jakým byla vyhlášena. Břeclavi se nikdo na nic neptal, byl to svévolný akt několika málo ochránců přírody, kteří od stolu vyhlásili tato chráněná území, aniž by respektovali fakt, že v územním plánu města je obchvat. A oč jednodušeji tato území vyhlašovali, o to těžší je teď dosáhnout jejich změny,“ doplnil ho starosta Břeclavi Pavel Dominik.
„Budeme hledat všechny cesty, aby 99 procent Břeclavanů netrpělo kvůli jednomu procentu těch, kteří brzdí řešení důležitých problémů,“ slíbil na závěr své návštěvy ministr dopravy.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout