13.10.2015 21:40:56
Zlepšení dopravy ve městě je pro břeclavské ANO prioritou
Břeclav s 25 tisíci obyvateli je jedním z mála okresních měst v ČR, které ještě nemá vybudovaný silniční obchvat.
Pro břeclavské hnutí ANO je zlepšování dopravní situace ve městě prioritou. V rámci své pozice na radnici Břeclavi vyvíjí aktivitu k realizaci několika druhů opatření v dopravě. Prvním krokem bylo vytvoření nové poradní komise rady města těsně po volbách, již řídí radní za ANO Svatopluk Pěček, a která sdružuje odborníky v dopravě a zabývá se analýzou a doporučením opatření ke zlepšení dopravní situace.
Do programového prohlášení radnice pak byly uvedeny body týkající se mimo jiné podpory při přípravě výstavby silničního obchvatu města, výměny dosluhující světelné signalizace na exponovaných křižovatkách za nové, moderní semafory, přípravu druhé spojnice centra města s místní částí Poštorná, která se nyní po mnoha letech slibů poprvé začíná projekčně připravovat, rozšiřování cyklostezek a cyklistické dopravy a zvyšování bezpečnosti cyklistů, vybudování lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Dyji, která by odklonila část cyklodopravy mimo exponovaný hlavní tah, optimalizovat systém městské hromadné dopravy, ale také spojení obchodní zóny na kraji města se zastavěnou oblastí prostřednictvím chodníku pro pěší.
Hlavním problémem však zůstává automobilová doprava, která obyvatele trápí nejvíce a která stále narůstá. Již tak špatnou dopravní situaci ještě zhorší práce na mostě přes odlehčovací rameno řeky Dyje, který je jedinou spojnicí městských částí Poštorná a Charvátská Nová Ves s centrem města. Podle plánů Ředitelství silnic a dálnic má projít v roce 2016 rekonstrukcí, při níž bude zaveden střídavý provoz v jednom jízdním pruhu.
Mnohaleté diskuse na téma složité dopravní situace v Břeclavi, a pro běžného občana jen zdánlivě nepatrné posuny vpřed ve věci přípravy silničního obchvatu Břeclavi, jsou tak pro místní ANO těmi hlavními důvody, proč na podpoře tohoto projektu dlouhodobě a usilovně pracuje. Ihned po volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2013 v této věci začala komunikace s poslancem Miloslavem Janulíkem za ANO, který je věci nápomocen a je neustále aktivní. Napomohli jsme tak přípravě kompenzačních opatření za zasažení Evropsky významné lokality Natura 2000 v plánované trase ochvatu či při zahájení a urychlení výkupu pozemků v dotčených lokalitách. Po vstupu ANO na radnici Břeclavi pak činíme především konkrétní kroky vedoucí k vydání stavebních povolení na některé stavební objekty obchvatu, díky kterým by bylo zachováno a zafixováno platné územní rozhodnutí, jehož dvakrát prodloužená platnost končí již 10. dubna 2016. Za podpory předsedy poslaneckého klubu ANO Jaroslava Faltýnka jsme napřímo vyjednali sporné záležitosti s rezortem životního prostředí a v srpnu 2015 iniciovali a absolvovali společné jednání mezi Městem Břeclav, Ministerstvem životního prostředí, Jihomoravským krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic. Na tomto jednání byla stanovena strategie dalšího postupu při přípravě projektu tak, aby nedošlo k pozbytí platnosti územního rozhodnutí, které by celý projekt obchvatu výrazně zbrzdilo, případně pohřbilo.
Pro ANO v Břeclavi je obchvat města, ale i realizace dalších opatření v dopravě, prioritou. V případě obchvatu je nám také významnou podporou synergie, ve které zainteresované subjekty - Město Břeclav, Ministerstvo životního prostředí ČR a Ministerstvo dopravy ČR – spojuje opora v hnutí ANO. Budeme se tak dále přípravou jeho výstavby zabývat a chceme svým dílem přispět k realizaci stavby, která přinese nejen vyvedení části dopravy mimo zastavenou oblast a související zklidnění v centru města, zlepšení průjezdnosti pro složky IZS, ale která také umožní realizaci nového logistického centra na okraji Břeclavi, na významné železniční a silniční křižovatce na jižním cípu Jihomoravského kraje, a dá tak dalším stovkám lidem práci.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout