v navrhované novele zákona o provozu na pozemních komunikacích je v důvodové zprávě zmiňován případ moravských cyklostezek, když současná právní norma nulové úrovně alkoholu v krvi jde zcela proti duchu jejich výstavby. Původním záměrem zřizování moravských cyklostezek bylo mimo jiné podpořit turistický ruch a přiblížit zdejší vinařské oblasti turistům a především samozřejmě cyklistům. Pokud je však jakákoliv míra alkoholu v krvi cyklisty trestně postižitelná, pak ztrácejí cyklostezky v těchto lokalitách smysl, protože když chceme přiblížit naše kvalitní vína návštěvníkům a zároveň jim nastavíme bariéru, pak mi uniká smysl těchto projektů. (V sále je hluk.)
Je jasné, že nikdo nechce rušit omezení, která mají za cíl ochránit účastníky silničního provozu před opilými řidiči, ale určitá povolená míra alkoholu v krvi tak, jak je to běžné v mnoha zemích Evropy, by určitě situaci nijak dramaticky nezhoršila. Zvažovaná případná tolerance půl promile by podle mého názoru nepředstavovala žádný závažnější problém. To, že si dám jedno pivo nebo dvě deci vína, ještě neznamená, že budu mít omezené reakce při řízení. Jediné smysluplné omezení a nulovou úroveň alkoholu v krvi bych požadovala u osob doprovázejících cyklisty mladší deseti let. Zde je zachování přísné abstinence zcela pochopitelné.
Rozhodně tuto novelu podporuji, znamená pro mě návrat zdravého selského rozumu a důvěry v naše občany. Každý normální člověk přece ví, že když jedu na kole, tak se nemůžu nezřízeně opít, ale naopak je rád, že si může beztrestně a v klidu dát svoje jedno, nebo svoje dvě deci.
Děkuji.