Podle informací, které jsem dostala od exposlankyně Kateřiny Klasnové, tu reálně hrozí nebezpečí prodeje pozemků pod Masarykovým nádražím a to do konce roku 2013. Pozemky by tak získala společnost Station Investment, jejíž majoritním vlastníkem je investiční skupina Penta. Celkem se jedná o prodeji 44 000 metrů čtverečních lukrativních pozemků.
V prosinci 2011 zabránilo ministerstvo dopravy pod vedením Věcí veřejných prodeji těchto pozemků pod cenou společnosti Penta. Podle smlouvy z roku 2004 mezi Českými drahami a společností Masaryk Station Investment, kterou mezitím ovládla společnost Penta, by měl kupec s předkupním právem získat od ČD sedmdesát sedm tisíc metrů čtverečních za 400 milionů korun. Jednalo se o částku přibližně sedmkrát pod úrovní obvyklé tržní ceny.
Jak se zdá, tak společnost Penta umí obchodovat se státem velice výhodně, což ostatně dokazuje i případ nové ranveje Letiště Ruzyně, kdy se ztráta státu při odkupu pozemků nutných pro výstavbu pohybovala okolo 3,5 miliardy korun.
České dráhy byly v roce 2012 v červených číslech se ztrátou 1,6 miliardy korun, kdy největší ztrátu generovalo ČD Cargo. Ve světle těchto čísel neradostného hospodaření se nezbývá než ptát, zda prodeje majetku zajistí tolik potřebné finance a stát na tomto obchodu jako už nespočetněkrát v minulosti neprodělá.