Dnes na odborné debatě s tématem sexismu v reklamě, médiích i politických kampaních představila SZ rámec pravidel volebních kampaní, který by měly dodržovat všechny politické strany.
„Tato debata byla uspořádána v návaznosti na to, že zelení byli nominováni a skončili na druhém místě v letošním ročníku soutěže Sexistické prasátečko, organizované brněnskou neziskovou organizací NESEHNUTÍ. Nominaci si zasloužili předvolebním vizuálem, který však nebyl schválen volebním štábem a neprodleně po svém zveřejnění byl stažen. Zelení přitom soutěž dlouhodobě podporují a snaží se o bourání genderových stereotypů v médiích a reklamě,” uvedla k iniciativě Lucia Zachariášová.
Zelení debatu vnímají jako otevření širší celospolečenské diskuse na téma sexismu. Touto cestou by rádi oslovili i další politické strany v České republice, aby začaly o těchto tématech také mluvit.
„V návaznosti na debatu připravujeme pravidla vedení volebních kampaní, kterými se chceme v dalších volbách řídit. Kromě předcházení sexismu obsahují opatření týkající se transparentnosti, financování, komunikace s voličkami a voliči či přístupu s důrazem na lidská práva. Pravidla bychom nyní rádi konzultovali s neziskovými organizacemi. Považujeme za nezbytné, aby se i ostatní politické strany zavázaly k pravidlům, která pomohou zlepšit politickou kulturu v České republice,“ dodal předseda zelených Ondřej Liška.
Jako panelisté na dnešní diskuzi vystoupili Kristýna Pešáková, koordinátorka soutěže Sexistické prasátečko z organizace NESEHNUTÍ, Jan Látal, creative director volební kampaně zelených ze skupiny Družina a Lucia Zachariášová z Genderové odborné sekce Strany zelených. Moderování debaty se ujal předseda SZ Ondřej Liška.