ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,5. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.08.2016 10:00:00

Projekt výstavby metra D jsem zdědil v hrozivém stavu

Projekt výstavby metra D jsem zdědil v hrozivém stavu

Práce na projektu výstavby trasy metra D stále pokračují. I přesto, že stavební řízení bylo nyní pozastaveno, z důvodu doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a technických informací, byl na projektu odveden velký kus práce.

 Trasa I D metra zasahuje přes 800 pozemků. Z toho je necelá polovina ve vlastnictví města a zhruba 450 pozemků ve vlastnictví právnických a fyzických osob určených jak pro trvalý tak i dočasný zábor stavbou. Trvalým záborem, a tím tedy i potřebou vykoupit, je z těchto pozemků dotčeno cca 230. Od nástupu Petra Dolínka do funkce radního pro oblast dopravy bylo vykoupeno 13 pozemků Dopravním podnikem hl. m. Prahy, a.s., a 1 pozemek Hl. m. Prahou. Na výkupu dalších pozemků se intenzivně pracuje a řeší se i požadavky vlastníků na směny pozemků.

„Projekt výstavby metra D jsem zdědil v hrozivém stavu. Nic nebylo pořádně připraveno, výkup pozemků měl být zahájen vzhledem k rozsahu akce výrazně dříve, neboť jednání s vlastníky, kteří mají mnohem vyšší představy o výkupních cenách, jsou složitá a zřejmě ve většině případů budou muset skončit vyvlastňovacím řízením, což je časově velmi náročný proces. Za ten rok a tři čtvrtě jsme udělali zásadní posun. Podali jsme žádost o stavební povolení. V tomto směru jsme odvedli opravdu velký kus práce a posunuli jsme se směrem k reálným řešením. To že se to nyní opět zaseklo, je jen důsledek předchozího nicnedělání,“ říká Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

Architektonické a výtvarné úpravy nesmějí stavbu zdržet

Tématem diskuzí je ale nejen otázka stavebního řízení, ale také architektonická podoba jednotlivých stanic. „O soutěži se měla vést diskuze před lety, kdy byl čas a stále by se vše stihlo v termínu. Pokud bychom ji začali řešit teď, může to celou stavbu zdržet až o další tři roky, a to si jistě nikdo nepřeje. Pro mě, a myslím, že i pro Pražany je důležité, aby linka D byla co nejdříve funkční a zároveň co nejméně zatížila rozpočet města i Dopravního podniku. I přesto, že by se mi osobně velmi líbilo, abychom mohli vyhlásit architektonickou soutěž na podobu jednotlivých stanic, v současné době by to znamenalo nejen další časové zdržení, ale také finanční zásah do rozpočtu. Musíme v tomto směru postupovat především racionálně a se zdravým rozumem,“ říká Petr Dolínek.

Požadavek na vypsání architektonické soutěže na podobu stanic metra by v současné době znamenal v podstatě revokovat stavební povolení a zásadním způsobem odložit realizaci, navíc s nejasným koncem, jak architektonická soutěž dopadne. „Samotné stanice představují menší část projektu, přesto vnímám potřebu toto téma řešit. I naším cílem je, aby stanice splňovaly požadavky moderní architektury. Rád bych proto k tématu uspořádal diskuzní panely, kde budou moci architektonické špičky diskutovat s projektanty a zhotovitelem nad vizuální stránkou jednotlivých stanic,“ říká Dolínek. Zároveň ale zdůrazňuje, že veškeré architektonické a výtvarné úpravy nesmějí stavbu zdržet, zasahovat do platných povolení ani představovat významnou dodatečnou finanční zátěž pro město.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama