První návrh má znemožňovat nákladním autům v délce nad 12 metrů kdekoliv sjet z Pražského okruhu směrem do Prahy při zachování dopravní obslužnosti velkých cílů nákladní dopravy v okrajových částech hl. m. Prahy. Průjezd po Pražském okruhu včetně jeho dočasného vedení přes Chodovskou a Štěrboholskou radiálu zůstane nedotčen (zpracovatel – Sinpps, s.r.o.).
Druhý návrh, který doplňuje ten první, má navíc znemožňovat nákladním autům v délce nad 12 m jízdu po části Městského okruhu vymezeného úsekem MÚK Spořilov východ – Spořilovská spojka – MÚK Záběhlice – Jižní spojka – MÚK Štěrboholy – Štěrboholská spojka – MÚK Běchovice západ (zpracovatel - Projekce dopravní Filip, s.r.o.).
„Víme, že by opatření mohlo mít dopad na některé lokality Středočeského kraje, proto jsem návrhy již konzultoval s radním pro dopravu Středočeského kraje, panem Petrtýlem, se kterým se setkám znovu v pondělí. Musíme velmi pečlivě prověřit zejména spojení dálnic D1 a D11, kde nám chybí stavba č. 511 Pražského okruhu. V brzké době připravím tisk do rady, která rozhodne, co přesně bude Praha požadovat. Následně bude připraven návrh dopravního značení a bude zahájeno klasické správní řízení na Odboru dopravních agend, ve kterém se budou řešit objízdné trasy atd.,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.
Uvedený tisk by měla Rada hl. m. Prahy projednat do konce dubna. Ještě předtím budou probíhat velmi intenzivní jednání se všemi zainteresovanými stranami „Říkám otevřeně, že budu při jednáních hájit zájmy Pražanů velmi tvrdě, protože zatížení zejména tranzitní dopravou je v Praze neúnosné. Má dopady nejen na dopravní situaci, ale také na stav ovzduší a tím i zdraví Pražanů, což je nepřijatelné. Ačkoli děláme vše proto, aby stát co nejrychleji dostavěl Pražský okruh, tak vše stále vázne. Proto považuji za svou povinnost bránit Pražany tímto způsobem,“ dodal náměstek Petr Dolínek.