Petr Martan

Bez politické příslušnosti
  • BPP
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,7. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

02.04.2020 14:50:07

Všechny školy na brigády do lesa a zemědělství - výzva premiérovi a ministrovi z

Všechny školy na brigády do lesa a zemědělství - výzva premiérovi a ministrovi z

Komunita pro duchovní rozvoj, o. p. s. v zastoupení Petra Martana odeslala podnět k usnesení vlády ČR, v němž žádá premiéra Babiše a ministra Tomana.

 

Komunita pro duchovní rozvoj, o. p. s. v zastoupení Petra Martana odeslala podnět k usnesení vlády ČR, v němž žádá premiéra Babiše a ministra Tomana, aby předložili vládě návrh na krizové usnesení, které:

1. Ukládá pracovní povinnost v délce 1 měsíc v kalendářním roce 2020 žákům a studentům starším 18-ti let u všech typů škol, na práce v lesnictví a v zemědělství.

2. Pověřuje příslušného ministra k předložení novely příslušného zákona, která by pracovní povinnost uvedenou v bodu 1. zavedla trvale v rozsahu 2 týdnů ve školním roce; rozšířila ji od věku 16 let na práce jim úměrné a za určitých podmínek.

V odůvodnění návrhu se uvádí: Návrh reaguje na současnou korona-virovou krizi, stav nouze a následné období, kdy v ČR nebudou zahraniční dělníci na práci v lese a v zemědělství. Hrozí, že vykácené lesy nebudou obnoveny a zemědělská výroba bude ochromena. Přibýváním neobnovených lesů se prohloubí sucho a nedostatek vody; z nedostatku manuálních pracovníků budou potraviny, zvláště ovoce a zelenina, za sociálně neúnosné ceny.

Pracovní povinnost pro mladé lidi není žádný totalitní prvek

V současné krizové době má význam vlastenecký: jde o záchranu a obnovu lesů, jejichž veřejné užitky využívají všichni; jde o zajištění potravinové soběstačnosti ČR. To vše jsou v dnešní krizi důležitější hodnoty, než je vzdělání.

Manuální práce mládeže v době ohrožení českého národa bude vychovávat k vlastenectví více, než dnes činí školy. Školství zdeformovalo mládež tak, že se velký podíl z ní cítí více Evropany než-li Čechy; nevnímají krajinu jako živitelku, opovrhují hospodářem a nadřazují hodnotu bezzásahových lesů nad trvale udržitelné hospodaření v nich. Výsledkem dlouhodobého působení škol jsou změny ve vývoji vědomí dětí a mládeže směrem: ano - ochraně přírody a samovolným procesům a dosažení bezuhlíkové společnosti co nejdříve. Přitom rychlá obnova lesů je významný způsob pro ukládání uhlíku ve dřevě. Pracovní výchova pro tvorbu ekologického uvědomění je založena na získávání zkušeností s manuální prací v lese a na poli. Jen prací se zemí si lze uvědomit tu pravou sounáležitost se Zemí a životním prostředím.

K zaslané výzvě byla premiérovi a ministrovi zaslána poslední kniha P. Martana "Lesy českého státu II.", která chce srozumitelně vysvětlit současnou lesnickou problematiku a přináší historické skutečnosti o tom, jak české lesnictví zvládlo velké lesní kalamity. Zastavení kalamit sucha a kůrovce (v letech 1945-1990) vždy probíhalo jako celonárodní vládou řízená kampaň za účasti škol všech stupňů.

Výzva lesnickým a zemědělským organizacím

Autor podnětu k usnesení vlády ČR vyzývá lesnickou a zemědělskou veřejnost, vlastníky půdy a podnikatele, aby obdobný požadavek na zavedení pracovní povinnosti pro školní mládež adresovali vládě a ministrovi zemědělství.

Petr Martan

nositel Medaile Za zásluhy o stát I. stupně (2019)

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama