Účelem opatření je lepší začlenění silnice do krajiny. Pásy mají rovněž přispět ke snazší přístupnosti a prostupnosti prostoru pro pěší a cyklisty a ke zlepšení situace ohledně hluku a zplodin. Zalesněné zelené pásy by měly být široké od 50 do 350 metrů. Celkově mají zabírat plochu o rozloze 320 hektarů.
Dostavbou Pražského okruhu se zabývá pracovní skupina složená mimo jiné ze zástupců města a ŘSD. Stát v minulosti vyřadil dostavbu 511 ze seznamu prioritních staveb, takže musela znovu projít řízením EIA, které posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Kladný posudek stavba získala koncem loňského roku.
Chybějící okruh způsobuje komplikace obyvatelům Prahy, například Jižního Města nebo Spořilova, kudy kamiony objíždějí nevybudovaný úsek okruhu. Plánovaný úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou rovněž dva tunely. Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina.
za Stop kamionům – Iniciativu za dostavbu Pražského okruhu Ing. Petr Souček a Petr Sýkora
facebook.com/stopkamionum