Na doprovodné fotce se zdá, že vidím spoustu možností, jak být dobrým lídrem. Dnes se soustředím na pedagogické lídrovství. Cíl je mít dobré lídry pedagogického procesu se schopností efektivně řídit a vést pedagogický tým za účelem zvyšování kvality výuky.
V květnu jsem se totiž byla podívat na vzdělávání ředitelů a ředitelek škol, přes program Lídr školy. Zaujal mě moderní přístup, hodně odkazů na studie a prokazatelnou dobrou praxi, a přitom akční, týmový způsob práce. Viděla jsem, že účastníci programu mají výuku a prokazatelné výstupy učení dětí velmi na srdci, stejně tak ale i bezpečné klima pro všechny ve škole.
Jedná se samozřejmě hodně i o vztahy mezi žáky, ale i o vztahy ve sborovně.
Zkrátka celá paleta témat, od právních, finančních a manažerských až po ta odborně pedagogická. Navíc navržené škálování projektu umožní, aby se takto vzdělávali zájemci o ředitelování i současné vedení škol i v příštích letech.
Proto navrhujeme spolu s Jakubem Michálkem podporu projektu Národního pedagogického institutu s názvem Lídr školy, konkrétně posílením rozpočtu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy v této kapitole, ať posílíme rozvoj schopností ředitelů vést pedagogický proces a pracovat s kulturou škol.
V programu je v současné době 72 začínajících ředitelů a zástupců ředitele, což je dvojnásobek kapacity předchozího programu Ředitel naživo, na nějž navazuje. Je to investice do vzdělávání našich dětí. Ředitelky a ředitelé nemají být jen správci budov. Mají být skutečnými hybateli změn v našem školství. Tak jim držím palce, ať se jim to i díky Lídrovi školy daří.