Jen v Praze tvoří pěší doprava 23 procent, takže se týká opravdu velkého množství lidí, kteří ji běžně využívají. Těší mě proto, že pražská koalice v čele se Zdeňkem Hřibem chápe, jak důležité je rozvíjet infrastrukturu nejen pro MHD a automobilovou dopravu, ale také pro chodce. V tomto směru už se navíc povedlo uskutečnit spoustu užitečných zlepšováků.
Co máme nového:
- bezpečný chodník od Vinohrad na hlavní nádraží
- přechody pro chodce na Karlově náměstí, na Florenci nebo v Legerově ulici u Národního muzea, a to na místech, kde nebyly a chyběly
- Trojskou lávku
- začala se stavět Štvanická lávka a ještě tento rok se začne stavět Dvorecký most
- bariéry se odstraňují také u vstupů do metra, například stanice Jiřího z Poděbrad se po rekonstrukci stane už 47. bezbariérovou stanicí metra z celkem 61
- revitalizují se náměstí a všude po městě vznikají nové tramvajové ostrůvky nebo se odstraňují nesmyslně umístěná zábradlí bránící v cestě
A je to dobře. Město musí být zkrátka pro všechny. Pro ty, kteří jezdí veřejnou dopravou, autem, na kole, ale i pro ty, kteří se přesouvají i pěšky. Obzvlášť když se často jedná například o rodiče s kočárky nebo o seniory. Takže velké díky za přechody namísto podchodů!