Já vás rád informuji, že na včerejším mimořádném jednání výboru pro bezpečnost jsme projednali tento návrh tak, jak bylo stanoveno a přijali jsme následující usnesení k Vládnímu návrhu zákona o některých opatřeních v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace, sněmovní tisk číslo 170.
"Výbor pro bezpečnost po úvodním vystoupení náměstka ministra vnitra pro řízení sekce legislativy, státní správy a územní samosprávy Mgr. Petra Vokáče, vedoucí oddělení azylové legislativy JUDr. Nataši Kovář Chmelíčkové, vedoucí oddělení vnější legislativy Mgr. Kláry Štěpánkové, po zpravodajské zprávě předsedy a zpravodaje výboru PhDr. Pavla Žáčka Ph.D., a po obecné a podrobné rozpravě:
I. navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby se konala obecná rozprava o návrhu zákona;
II. navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby se vedla podrobná rozprava ke všem částem návrhu zákona;
III. navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby své jednání k tomuto návrhu zákona ukončila nejpozději do 22.00 hodin dne 11. března 2022;
IV. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby s vládním návrhem zákona, sněmovní tisk číslo 170, vyslovila souhlas;
V. zmocňuje zpravodaje výboru, aby se stanoviskem výboru seznámil schůzi Poslanecké sněmovny;
VI. dále zmocňuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny provedl příslušné legislativně technické úpravy."
K tomu bych doplnil, že jsme maximálně využili tu přestávku mezi včerejším jednáním na oběd. Největší část diskuze zabraly § 3 a § 5, ve kterých se definuje, na koho vlastně tato mimořádná dočasná opatření se dají aplikovat, koho se ta dočasná ochrana bude týkat dle prováděcího rozhodnutí Rady EU 2022/82 ze dne 4. března 2022.
Okrajově jsme též probírali problematiku navazujících či zdravotních aspektů. Bavili jsme se i o délce těchto mimořádných opatření. Nicméně žádné pozměňovací návrhy na našem výboru nepadly.
Děkuji.