Také lídr magistrátní kandidátky František Vižďa je jako vysokoškolský učitel fyziky úzce spjatý s brněnským akademickým prostředím. „Potřebujeme moderní nádraží, potřebujeme pohodlné a rychlé spojení s Evropou. Když budeme věčně váhat na variantami, dopadneme jak osel v bajce, který váhal, do které otepi sena se pustit. Nakonec zdechl hlady, ačkoliv měl u nosu spoustu potravy,“ přirovnal vleklý problém města Vižďa. Petr Fiala dopravní dostupnost také zdůraznil.
„Odmítám, aby stavba klíčových dálnic a silnic stála jen proto, že někde žije pět žab,“ dodal Fiala. K aktuálnímu tématu se vyjádřil také Libor Šťástka. „Musíme za Brno bojovat. Kvůli zákonu o rozpočtovém určení daní z dílny TOP 09 přichází město o čtvrt miliardy ročně. Premiér Sobotka v kauze Amazon sliboval dálniční nájezd z Černovické terasy, nic se neděje. Ministr Prachař chtěl naopak zrušit projekt dálnice na Vídeň. Nakonec couvl, pochopitelně, ale je před volbami. Co přijde pak? Stopnou nám dostavbu Velkého městského okruhu?“, obává se Šťástka.
Všichni tři se s lidmi v publiku shodli, že je třeba zájmy Brna prosazovat i na vládní úrovni. Vyjádřili také potřebu podporovat malé a střední podnikatele. „Jsme jediná strana, která bojuje za jejich zájmy. A za zájmy všech aktivních a odpovědných lidí. Bude ještě chvíli trvat, než získáme zpět jejich důvěru. Pak ale budeme nejsilnější strana a zajistíme pro Českou republiku rozumnou budoucnost,“ shrnul na závěr debaty Fiala.