Prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LL.M.

  • ODS
  • předseda vlády
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,32. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

19.11.2024 9:15:00

Přeji všem Brňanům, ať mají stejnou radost jako já

Přeji všem Brňanům, ať mají stejnou radost jako já

V pondělí 18. listopadu 2024 otevřel premiér Petr Fiala společně s ministrem dopravy Martinem Kupkou další úsek Velkého městského okruhu Brno, konkrétně část Žabovřeská.

 Stavba patřila k technologicky nejnáročnějším projektům ŘSD kvůli skalnímu masivu na jedné straně a řekou Svratkou na straně druhé.

Odstřely skalního masivu, horolezci zavěšení ve skále, potápěči v řece Svratce, to vše bylo součástí technologicky mimořádně náročné stavby Velkého městského okruhu v Brně v ulici Žabovřeská. Rozšíření silnice I/42 v úseku, kde denně projede čtyřicet tisíc aut, pomůže omezit dopravní zácpy.

„Můžeme být svědky tohoto slavnostního otevření, na které bude navazovat ještě do konce roku zprovoznění dalších částí Velkého městského okruhu, což je úžasná úleva pro Brňany, ale i pro spoustu dalších lidí, kteří Brnem projíždějí. Tato klíčová stavba po 20 letech řeší jedno z největších brněnských dopravních úskalí. Bylo zvoleno to nejlepší možné řešení – šetrné k přírodě i městu, technicky náročné, ale úspěšně dokončené. Chci poděkovat všem, kteří se na tomto podíleli, ať už pan ministr Martin Kupka, Ředitelství silnic a dálnic, ale také město Brno a samozřejmě zhotovitel a přeji všem Brňanům, ať mají stejnou radost jako já,” řekl během otevření úseku premiér Fiala.

Druhá etapa stavby I/42 VMO Brno Žabovřeská, byla zahájena v prosinci 2020. Stavba je součástí Velkého městského okruhu v Brně, který po dokončení bude nejdůležitějším prvkem silniční části dopravního systému města. Okruh odstraní neúnosnou dopravní zátěž hlavních ulic a umožní rychlý přesun z jedné strany města na druhou.

Současná vláda dělá vše pro to, aby práce na dopravních stavbách nepolevovaly. Fond dopravní infrastruktury bude příští rok pracovat se 160 miliardami korun a rozpočet ministerstva dopravy se navýšil na 93 miliard. Každý nový úsek, nebo obchvat zvyšuje komfort pro řidiče po celé ČR.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama