Takže se rozepsal o dopadu Brexitu na automobilový průmysl UK:
- ze 30t komponentů, ze kterých se průměrně auto skládá, se jich polovina dováží, ze toho velká většina, 80 %, pochází z kontinentu
- objemově to dělá zhruba 1100 kamionů denně, které je vozí
- 80 % z 1,5 milionu vyrobených aut se neprodá v UK, ale jsou na export, z čehož většina směřuje do EU
- přímo a nepřímo automobilový průmysl "živí" 800 tisíc lidí
Tvrdý Brexit, dle Browna, tento průmysl a pracovní místa existenčně omezí. A to nejen tím, že na auta začne platit clo (10 %), ale ještě větší hrozba než ztráta z výroby je nefungující logistika, způsobená komplikováním pohybu kamionů přes hranice.
Auta jsou dobře viditelná a dobře popsatelná. Ale odvětví ekonomiky, které by "nedohodou" utrpělo obrovské škody, je mnohem víc...