Mimo jiné je "ve hře":
• 1,7 mil. pracovníků, kteří denně přes hranice jezdí za prací
• 57 miliónů překročení vnitřních hranic EU za rok
Zmínil i to, že zavedení "lehkých" kontrol mezi Švédskem a Dánskem na mostě, který oba státy spojuje, znamenalo náklad 300 mil., účet spojený s čekáním kamiónů se odhaduje o řád vyšší..
Můj kolega ze Skandinávie zase přišel s tím, že každý den do jeho země přijede (a odjede) 5 500 kamionů se zbožím, které by bylo třeba prohlédnout. Pokud formality a prohlídka jednoho zaberou pouhých 10 minut, znamená to denně na hranicích odpracovat přes 1 800 hodin prohlížením těchto aut. S tím spojené náklady pro stát a ztráty pro dopravce a porušení logistiky výroby...
Škoda, že o tomto "novém světě", o kterém dost politiků mluví, jeho proponenti buďto moc nepřemýšlejí, anebo o jeho důsledcích raději mlčí...