„Pozastavení účinnosti takřka identické úpravy v Německu z roku 2015 do doby konečného rozhodnutí Komise se podařilo i zásluhou silného a vytrvalého tlaku Evropského parlamentu. V reakci na něj Evropská komise zdůraznila, že systematické uplatňování požadavků minimální mzdy vůči zahraničním dopravcům vytváří nepřiměřenou překážku na vnitřním trhu. Nejde ale zdaleka jen o výši mzdy. Další nepřiměřená omezení mohou představovat administrativní náklady spojené s regulací,“ řekl europoslanec Luděk Niedermayer
„Kromě toho mám obavy, že pokud pro takovéto národní úpravy nebudou vymezeny jasné hranice, může dojít k jejich zavádění i v dalších zemích, což by mohlo vést k tomu, že v některých oblastech se vnitřní trh EU stane zcela nefunkčním,“ dodal.
Oba europoslanci očekávají rychlou reakci a účinný zásah ze strany Evropské komise.
„Typický slovenský autodopravce je malá firma, která operuje s méně než pěti nákladními auty. Nutit jí vyplácet řidičům francouzsku minimální mzdu a zatěžovat jí byrokracií, která je s tím spojená, je pro ni likvidační. Nebude to vést ke zvyšování platů zaměstnanců, ale k jejich propouštění, protože středoevropský trh ovládnou velké nadnárodní společnosti s vlastními auty a řidiči. Jsem v kontaktu se zástupci slovenských autodopravců i s kolegy z České republiky a dalších členských států. Společně vyvíjíme tlak na Evropsku komisi, aby platnost francouzského zákona, který je v rozporu s evropskou legislativou, pozastavila,“ uvedl Ivan Štefanec (KDH).