Ze své praxe uvedu pár příkladů:
1. Nabíječky žádné
Existují celé velké oblasti, kde prostě nenabijete. Při zimní cestě do Rokytnice jsem na jednu takovou narazil. Třeba výseč ohraničená Jabloncem, Železným brodem a Vrchlabím. Pokud byste chtěli kolem této oblasti dobít, pomalu či rychle, čekají vás desítky km zajížďky. Nabíječky - klidně třeba 11 kW - na obrovských parkovištích horských středisek budete hledat marně.
2. Symbolické počty nabíječek
Zřejmě s cílem zaplnit mapu a moc neutratit je ve většině lokací jediná nabíječka, která dokonce nezvládne ani současné využití dvou rychlých kabelů (do 50 KW každý). Pokud byste plánovali nabíjení cestou v takovém místě, snadno se může stát (hlavně až BEV přibude), že budete mít desítky minut smůlu. Bez reálné alternativy, neb další bod může být desítky km daleko.
3. Zastaralé nabíječky
Možná, že před 5 lety by nabíječka s výkonem 50 kW, byť pro jedno auto, byla vítaná. Dnes, kdy drtivá většina aut začíná nabíjet na trojciferné hodnotě a nad 50 kW nabíjí i na 3/4 baterie, nedávají tyto stanice, u nás umístěné i u dálnic, valný smysl. Někdo si holt nevšiml, že časy se mění.
4. Absurdity
Jako třeba hypercharger s výkonem 350 kW umístěný v pražském sídlišti na parkovišti. Autorům uniklo, že rychle obvykle člověk nabíjí, když jede někam daleko (asi ne přes sídliště), a na parkovišti obvykle nespěchá. Navíc, opět jen jeden stojan, sám voják v poli, je na parkovišti docela absurdní a vysoký výkon zcela zbytečný.
Je to hodně nešťastné. Špatně umístěné, osamělé. Málo výkonné stojany vydělávají málo i svým majitelům, kteří pak volají po vyšší dotaci. Špatná síť odrazuje zájemce o BEV a stát tak promeškává jednu z nejefektivějších cest jak snížit podstatně energii a navíc nahradit ruskou ropu dominantně českou elektřinou. Jak si asi umíte snadno spočítat, BEV obvykle ke svému pohonu potřebuje zhruba třetinu energie proti stejně velkému, efektivnímu autu se spalovacím motorem.
Doufám, že se to změní, i když je to zatím spíše víra v obrat, než reflexe dobrého, existujícího plánu, který by v naší zemi posunul elektromobilitu dál.