1. Ano, firmám z holdingu musel někdo nákup reklamy u Čapáku nařídit. Nedávalo to smysl ani z hlediska jejich businessu (neboť jak zde stojí, mnohé znají své odběratele i trh a přidaná hodnota reklamy je proto pochybná), ani z hlediska toho, od koho měly reklamu nakoupit (od farmy v polích chovající lemury).
2. Na první pohled to vypadá jako zjevný daňový přečin - krácení daně. Což je to, co konstatovaly německé daňové orgány.
Česká finanční správa (pod vedením Andrej Babiš, neb ministr financí má nad ní "velení") si toho před lety asi nevšimla. Nereagovala ani na podnět kolegů z Německa, který přehlédnout nemohla.
Ministerstvo financí (pod vedením dnešní ministryně) nereagovalo na připomínku této podivné transakce od OLAF a o tom, co dělá, "mlží". Jedná proto snad jen policie.
Již pozoruhodné vyřešení kauzy korunových dluhopisů, které dle všech náznaků nechalo nezdaněné příjmy pana premiéra (a i s nimi spojené snížení daně jeho firmy) netknuté, vzbuzuje obavy o nestrannosti postupu "daňařů", zejména s ohledem na prioritu pana premiéra daně řádně vybírat.
Pokud se tento, docela velký a srozumitelný problém brzy nevyjasní, stane se z obavy jistota.