RNDr. Pavel Poc

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,58. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

27.02.2014 13:02:05 - MichaelaW

Sociální nerovnost a nespokojenost

Dobrý den, nevím zda to není jen můj dojem,ale zdá se mi,že se lidé na sociálních sítích stále více radikalizují. Není divu, protože i přes určité změny v politice, které dávají chudším občanům určitou naději,se tu mnoho kauz nedostává z místa. Je dost pomalá vymahatelnost práva, a to v případech lidí příliš chudých a příliš bohatých ovšem ze zcela opačných důvodů. Bude v dohledné době alespoň navržen zákon o prokázání původu majetku? Zákon,který by zamezil legalizaci trestné činnosti a zákon,který by snížil byrokracii na úřadech?Většina chudších občanů by ráda dosáhla omezení pravomocí exekutorů a z ní plynoucích excesů a patrně i nějaké formy oddlužení nemajetných,protože opakované "návštěvy" exekutorů jim znemožňuji trvalejší bydlení-bytní, nebo ubytovatelé nájemníky v exekuci vystěhovávají.Podotýkám,že jde většinou o lidi zcela nemajetné, kteří jsou tak existenčně likvidováni.Nemyslím si navíc,že by tyto praktiky byly běžné i v okolních státech.Prosím,pokusíte se něco změnit?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

03.03.2014 11:46:32 - RNDr. Pavel Poc
Radikalizace sociálních sítí je fenomén, který je hodně způsoben také anonymitou, stádovitostí a potřebou provokovat. Rozevírání sociálních a majetkových nůžek také může být příčinou podobných jevů. Bohužel odtrženost velké části politiků od reálného života je jen jednou z příčin tohoto rozevírání. Druhou je bohužel dosavadní celoevropská příchylnost voličů k pravicovým stranám a naději na snadné a rychlé zbohatnutí na hraně zákona místo stabilního zaměstnání a životních jistot sociálního státu. Pravicové vlády pak ve většině členských států nezvládly ekonomickou krizi a místo řešení skutečných problémů se zaměřovaly na pouhé škrty a utahování opasků bez prorůstových opatření nebo bez zásadní restrukturalizace ekonomiky. Malá vymahatelnost práva je jedním z bolavých míst naší země. Evropská unie, respektive Evropský soud pro lidská práva, může poskytnout určitý záchytný bod a možnost dovolání v případě, kdy je v členském státě porušována listina základních práv Evropské unie. Zákony týkající se prokazování původu majetku, pokud vím, již putují do české poslanecké sněmovny, nicméně jde o předpisy které jsou plně v komeptenci národního parlamentu. Co se týká českého specifika - soukromých exekutorů, podle mého názoru by bylo nejjednodušší a nejsprávnější tuto instituci prostě zrušit. Odstranění nesmyslu s exekutory je plně v pravomoci Českého parlamentu a z něj také musí vyjít řešení. Nehoráznost s exekucemi v České republice již na evropskou úroveň doputovala. Evropská komise se patrně bude zabývat tím, zda byly porušeny Evropské smlouvy nebo zda nedošlo k porušení lidských práv garantovaných Evropskou unií. Budu tuto záležitost sledovat a pokusím se v té souvislosti vyvinout politický tlak na české představitele, aby věc razantně řešili. Důsledkem řízení před Komisí nebo dokonce Soudem pro lidská práva by totiž mohla být pokuta pro ČR, která by ovšem dopadla na nás všechny, nikoli na původce této lumpárny - soukromé exekutory.