Sociální nerovnost a nespokojenost
Dobrý den, nevím zda to není jen můj dojem,ale zdá se mi,že se lidé na sociálních sítích stále více radikalizují. Není divu, protože i přes určité změny v politice, které dávají chudším občanům určitou naději,se tu mnoho kauz nedostává z místa. Je dost pomalá vymahatelnost práva, a to v případech lidí příliš chudých a příliš bohatých ovšem ze zcela opačných důvodů. Bude v dohledné době alespoň navržen zákon o prokázání původu majetku? Zákon,který by zamezil legalizaci trestné činnosti a zákon,který by snížil byrokracii na úřadech?Většina chudších občanů by ráda dosáhla omezení pravomocí exekutorů a z ní plynoucích excesů a patrně i nějaké formy oddlužení nemajetných,protože opakované "návštěvy" exekutorů jim znemožňuji trvalejší bydlení-bytní, nebo ubytovatelé nájemníky v exekuci vystěhovávají.Podotýkám,že jde většinou o lidi zcela nemajetné, kteří jsou tak existenčně likvidováni.Nemyslím si navíc,že by tyto praktiky byly běžné i v okolních státech.Prosím,pokusíte se něco změnit?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
03.03.2014 11:46:32 - RNDr. Pavel Poc
Radikalizace
sociálních sítí je fenomén, který je hodně způsoben také anonymitou,
stádovitostí a potřebou provokovat. Rozevírání sociálních a majetkových
nůžek také může být příčinou podobných jevů. Bohužel odtrženost velké
části politiků od reálného
života je jen jednou z příčin tohoto rozevírání. Druhou je bohužel
dosavadní celoevropská příchylnost voličů k pravicovým stranám a naději
na snadné a rychlé zbohatnutí na hraně zákona místo stabilního
zaměstnání a životních jistot sociálního státu. Pravicové
vlády pak ve většině členských států nezvládly ekonomickou krizi a místo
řešení skutečných problémů se zaměřovaly na pouhé škrty a utahování
opasků bez prorůstových opatření nebo bez zásadní restrukturalizace
ekonomiky.
Malá
vymahatelnost práva je jedním z bolavých míst naší země. Evropská unie,
respektive Evropský soud pro lidská práva, může poskytnout určitý
záchytný bod a možnost
dovolání v případě, kdy je v členském státě porušována listina
základních práv Evropské unie. Zákony týkající se prokazování původu
majetku, pokud vím, již putují do české poslanecké sněmovny, nicméně jde
o předpisy které jsou plně v komeptenci národního parlamentu.
Co se týká českého specifika - soukromých exekutorů, podle mého názoru
by bylo nejjednodušší a nejsprávnější tuto instituci prostě zrušit.
Odstranění nesmyslu s exekutory je plně v pravomoci Českého parlamentu a
z něj také musí vyjít řešení.
Nehoráznost
s exekucemi v České republice již na evropskou úroveň doputovala.
Evropská komise se patrně bude zabývat tím, zda byly porušeny Evropské
smlouvy nebo
zda nedošlo k porušení lidských práv garantovaných Evropskou unií. Budu
tuto záležitost sledovat a pokusím se v té souvislosti vyvinout
politický tlak na české představitele, aby věc razantně řešili.
Důsledkem řízení před Komisí nebo dokonce Soudem pro lidská
práva by totiž mohla být pokuta pro ČR, která by ovšem dopadla na nás
všechny, nikoli na původce této lumpárny - soukromé exekutory.