Na závěr
Němci mají jeden problém – protože jsou to především oni, kteří se podvolili – s jakýchkoli důvodů vnějších – vítací kultuře pro běžence (nebo uprchlíky?). Je to jejich problém – německý, myslím, že takto je to možno napsat a takto si za tím já stojím. Válka
nebyla jenom problém nějakého pána, jak ho ve svém - Volá Londýn nazýval Jan Masaryk - vídeňského tapecíra, ne, to byl problém Němců, tak jako vítací akce není problém jakési tetky z nějakého kancléřství, ale je to problém německého národa. Národa, jehož mentalitu dnes utváří nenapodobitelná míchanice katastrofálních dějin, špatného svědomí, silně vyvinuté stádnosti, mimořádné ekonomické výkonnosti a přesvědčení o vlastní schopnosti byrokraticky zvládnout vše.
Tvrdím, že na to nemají. Ale protože musím být maximálně tolerantní a s pokorou a rukama ve výši kolen přistupovat k hodnocení jiného národa (který zatím mému národu nijak fysicky neubližuje) – zároveň tvrdím – je to jejich věc.
Jako Čech však co živ budu, budu i ve jménu všech těch zahynulých pro náš národ, kteří mi umožnili dnes žít, budu bojovat a vystupovat – pro jeho trvalé udržení – pro jeho dalších 1000 let.
Holbach také říká, že společnost vzniká na základě společenské smlouvy.
Tou smlouvou jest ústava dané společnosti, daného státu.
Je dnes nějaká státní společnost státu v Somálsku, v Jižním Súdánu a v mnoha dalších státech (nakonec i v Íráku, Sýrii a Lýbii) na světě, o kterých našinec vůbec neví co se tam děje (samozřejmě ho to nemusí vůbec zajímat – jen si musíme dát příklady existujících jakostátních útvarů, které vůbec žádnými státy – tak jak si to představuje většina lidí v civilizaci – nejsou; jsou to území, kde žijí stále jen nejrůznější kmeny, bandy a hordy a naprosto nestandardně existující a přežívající skupina lidí, které mají společné jen to, že nyní náhodou jakous - žijí na jednom území)?
Proto jsme navrhli zadání nové občanské ústavy pro Česko jako společenskou smlouvu 8 500 000 voličů Česka se svým státem, který se bude po přijetí této smlouvy referendem touto smlouvou definovat.
Jedna věta je v ní také vytepána i pro vyřešení vztahu k jedné státní doktrině.
Radoslav Štědroň
červen, 2017