aktivita českých europoslanců
Podle analýzy vypracované think-tankem Evropské hodnoty propadají právě ve své aktivitě čeští poslanci. Je to už víc jak týden a nikde jsem ale na analýzu nenašel vaše vyjádření. Čím, to? Nemáte argumenty? Dovolím si tak na Vás tak 3 otázky:1, O jaké 3 hlavní věci jste se pro ČR zasadil z vlastní iniciativy?
2, Jaký je váš plat a kolik máte asistentů?
3, Budete chtít mandát obhájit?
Děkuji předem za případné odpovědi. Tříska
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Vážený pane Třísko,
V úvodu omluvte prodlení s mojí odpovědí, které bylo způsobeno složitou a časově náročnou situací ohledně národních voleb.
Analýza, na kterou se odvoláváte, byla představena na konferenci v Senátu dne 19.9. a poslanci napříč politickým spektrem byla všeobecně kritizována za nedokonalost a neobjektivitu, neboť nesprávně chápe práci v Evropském parlamentu a omezuje se na výpočet vystoupení. Já sám jsem ve zprávě nebyl hodnocen, neboť jsem poslancem teprve druhým rokem. Rád odpovím na Vaše dotazy:
1) Mezi moje tři hlavní témata musím na první místo v současné situaci zařadil řešení nezaměstnanosti a především mladých lidí v Moravskoslezském kraji, u kterých hrozí vznik ztracené generace. Aktivně se snažím o zprostředkování čerpání prostředků Evropského fondu pro boj proti globalizaci, který pomáhá nezaměstnaným najít lepší uplatnění a rekvalifikaci. S tím vším souvisí i moje aktivita v parlamentním rozpočtovém výboru a výboru pro rozpočtovou kontrolu, kde bojujeme za hospodářsky úspěšnou a sociálně spravedlivou Evropu.
Další mojí iniciativou je bezpečnost dopravy, které se dlouhodobě věnuji s cílem snížit počet zemřelých na silnicích, kterých je každoročně 35 tisíc. V Ostravě jsme otevřeli Evropskou dopravní školičku, která je základem celoživotního vzdělávání řidičů. V EU se snažím o zřízení celoevropského Úřadu pro bezpečnost sillničního provozu obdobně, jak je tomu u jiných druhů dopravy.
Za třetí téma bych označil podporu dokončení výstavby vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe který pro Moravskoslezsko, Českou republiku i celou střední Evropy přináší nezpochybnitelné výhody. Navíc projekt pomůže i zlepšení životního prostředí v našem Moravskoslezském kraji, neboť uleví přetíženým silnicím. Více informací ke všem tématům nalezenete na mých stránkách www.vojtechmynar.cz.
2) Mám 2 asistenty v Bruselu a jednu asistentku v Ostravě. Můj plat je stejný jako u všech europoslanců z ostatních zemí a je stanoven statutem poslanců Evropského parlamentu z roku 2009 a představuje 38,5 % základního platu soudce Evropského soudního dvora.
3) Pokud by se mi mandát podařilo obhájit, chtěl bych dokončit aktivity, se kterými jsem začal, neboť ze současných českých poslanců Evropského parlamentu jsem služebně nejmaldším. Po úmrtí mého předchůdce Jiřího Havla jsem totiž nastoupil se zpožděním a moji kolegové tak mají náskok, který se snažím dohánět intenzivní prací.
V případě dalších dotazů se na mě neváhejte obrátit.
S pozdravem
Vojtěch Mynář