Souvisí s růstem komfortu a množstvím investic Českých drah do modernizace vozidel i nádražních budov. V Boleslavi to bohužel vypadá, jako by se zastavil čas a na naše nádraží spíše zapadaly parní lokomotivy. Zatímco před týdnem si na Dnu Železnice v Olomouci mohli lidé prohlédnout Pendolino nebo dvoupatrové City Elefanty, v Mladé Boleslavi jsme odkázáni na historické a motorové vozy. Chybí zde elektrifikace. Myslím, že nastal čas posunout železniční dopravu v našem městě do 21. století. Prvním krokem je výstavba nové budovy hlavního nádraží. Potěšil mne zájem návštěvníků Dne Železnice o tento projekt. A ještě větší radost mi udělal oficiální dopis Českých drah, kterým potvrdily záměr v roce 2011 novou budovu za cca 70 milionů korun postavit. Po zahájení výstavby sportovišť na dvou mladoboleslavských středních školách tak plním další slib, který jsem obyvatelům Boleslavi dal. Nová nádražní budova je prvním krokem k zatraktivnění železnice. Druhým musí být zahájení prací na výstavbě V. koridoru z Liberce do Prahy. Budou to roky práce a miliardové náklady. Výsledkem se stane nová trať, díky které se z Boleslavi do centra Prahy dostaneme za 30 minut. Zatím to vypadá jako utopie, ale to ještě nedávno vypadala i myšlenka na novou nádražní budovu.
Robin Povšík