Předmětem jejich vzájemného jednání bylo téma prohloubení ekonomických vztahů mezi největším zaměstnavatelem v regionu a městem Mladá Boleslav.
Ta je podle sociálně demokratických politiků na velmi špatné úrovni a měla by se urychleně zlepšit. „Je zjevné, že bez zlepšení vztahů se Škodou není možné pokračovat v dalším rozvoji města. Jeho rozpočet, zatížený dluhy, to prostě neumožňuje,“ uvedl náměstek Povšík.
Oba zastupitelé chtějí na úrovni Mladé Boleslavi prosadit podobnou formu spolupráce, jakou má společnost Volkswagen v mateřském Wolfsburgu. Za účelem studia formy partnerství VW a města Wolfsburg se oba politici vypraví do hlavního stanu automobilového koncernu na dvoudenní cestu. „Chceme poznat, v čem partnerství spočívá, jak funguje vzájemná komunikace mezi firmou a radnicí,“ uvedl Pišinger. Podle něj šéfpersonalista Dirkes zájem obou komunálních politiků přivítal a řekl, že Škoda Auto je připravena s městem více spolupracovat a podílet se tak na dalším zlepšování životních podmínek svých zaměstnanců a jejich rodin . „Musí to však být na bázi konkrétních projektů, které by měly mít udržitelnost a rozvojový potenciál. Škoda není nakloněna krátkodobým a jednorázovým akcím, což je pochopitelné,“ doplnil Milan Pišinger.
Ocenění ze strany Klause Dirkese se dočkala snaha Středočeského kraje zbudovat v Boleslavi originální muzeum letectví, postavit do dvou let severovýchodní tangentu nebo zajistit obnovu vlakového nádraží.
„Spolupráce se Škodou je pro Boleslav skutečně klíčové téma a nesmí se stát předmětem politických soubojů. Hned po návratu z Wolfsburgu pozvu představitele dalších politických stran v Mladé Boleslavi na pracovní setkání, kde bychom dohodli společný postup a koordinaci aktivit vedoucích k nové formě partnerství Mladé Boleslavi se Škodou Auto,“ doplnil Povšík