Nevyčerpání plánovaných zdrojů do konce roku znamená, že o tyto finanční
prostředky doprava nenávratně přijde. Akutně je tak podle Chovance ohroženo i
čerpání evropských dotací, které jsou na tyto prostředky vázané. „Rozvoj
dopravní infrastruktury je pro všechny západní státy motorem ekonomického
růstu. U nás je naopak jeho brzdou. Vina leží zcela na bedrech vedení
ministerstva. To namísto řádného čerpání rozpočtu a jeho případné navýšení o
datační peníze EU přichází s účelovým, nesmyslným a nelogickým vytahováním
peněz z kapes daňových poplatníků. Nedávné zdražení dálničních známek to jen
dokládá,“ dodává Chovanec.
Problémy s využitím na dopravu alokovaných finančních prostředků se netýká jen
pozemních komunikací, jako jsou silnice a dálnice, kde bylo z celkové částky 45
miliard korun zatím zhruba uvolněno jen 50%. Obdobně jsou na tom i vodní cesty,
kde bylo vyčerpáno rovněž pouhých 50 %. Lépe je na tom pouze železnice, na
kterou bylo uvolněno více než 65% z celkových 22 miliard korun. „Ukazuje
se, že povyk, který Věci veřejné spustily v souvislosti s projednáváním
dopravního rozpočtu, byl pouhou mediální bublinou, která měla za cíl zamlžit jejich neschopnost a
nezodpovědnost,“ dodává Chovanec.
Tiskové oddělení ČSSD