„Dlouhodobě jsme podporovali propojení realizovat formou železničních tunelů, protože stávající železniční trať Prahu 6 zbytečně rozdělovala. Díky tunelu může na povrchu vzniknout zelený pás, který umožní prostupnost územím z Veleslavína až na Hradčanskou a může se stát příjemným místem pro trávení volného času. Navíc je pro nás důležité, že se uleví zejména Vokovicím, které jsou dnes přetížené automobilovou a autobusovou dopravou,“ uvedl poslanec Petr Dolínek (ČSSD), na jehož návrh ještě v pozici pražského radního pro dopravu schválila Praha v červnu 2017 hloubení železnice, která povede až do Středočeského Kladna. Mezi zastávkami Dejvice a Veleslavín tak byl podpořen tunel, který má usnadnit stavbu a následný provoz samotné železnice.
Dolínek současně uvedl, že mezi variantami, které se postupně objevovaly, neměl favorita. „Konkrétní vedení trasy je výsledkem složitých jednání mezi investorem, městskou částí a obyvateli, což je správný postup. Za zásadní považuji, aby bylo železniční spojení realizováno co nejrychleji. Proto jsem rád, že Praha 6 učinila rozhodnutí a projekt se může rozběhnout,“ zdůraznil Dolínek, podle nějž jde o klíčový projekt nejen z hlediska dopravy, ale rovněž kvality ovzduší a zlepšení životních podmínek na Praze 6.