Které agentuře máme věřit?
Jejich rozdíly jsou tradičně tak značné, že není prakticky možné udělat si správný obrázek. Veřejnoprávní Česká televize angažovala pro své výstupy agenturu, jejichž výsledky nelze hodnotit, neboť v minulosti předvolební průzkumy nedělal. Český rozhlas dokonce odmítá výsledky této agentury zveřejňovat a naopak vsadil na jinou agenturu. Její výsledky se přitom v minulosti s realitou značně rozcházely. Je doslova zarážející, že ČTK přestala zveřejňovat průzkumy agentury SANEP, která například ve sněmovních volbách v roce 2010, krajských a senátních volbách o dva roky později a letošních prezidentských volbách prezentovala jedny z nejpřesnějších odhadů ze všech agentur.
Letošní předčasné volby tato agentura zpracovává exkluzivně na celostátní úrovni pro bulvární deník Blesk, na krajské úrovni pak pro Deníky vydavatelství VLP. Kdo má tedy zájem o předvolební průzkumy agentury, která bezesporu patří mezi nejlepší na trhu, musí si paradoxně koupit bulvární tisk, či některý z regionálních Deníků.
Většina stran se shoduje na tom, že právě vysoká volební účast by měla být zárukou demokratického rozdělení sil v budoucí dolní komoře parlamentu.
Voliči, nenechte se odradit výsledky předvolebních průzkumů agentur, které se v minulosti tak často mýlily. Přijďte k volbám a pomozte nám změnit naši budoucnost.
Váš hlas je vaší zbraní.
Martin Schubert, předseda KO SPOZ - Moravskoslezský kraj