Tomáš Podivínský

  • KDU-ČSL
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,78. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.12.2013 13:46:24

Mýty a fakta k obměně vozového parku MŽP

Mýty a fakta k obměně vozového parku MŽP

Uvádíme několik upřesnění k mediálním informacím ohledně nákupu nových aut pro Ministerstvo životního prostředí a jeho resortní organizace.

Ministerstvo životního prostředí se nyní nachází v přípravné fázi obměny svého vozového parku, nikoli ve vypisování výběrového řízení. Nebylo vydáno ani předběžné oznámení. Vypracováváme analýzy, mapujeme možnosti a porovnáváme jednotlivé varianty řešení. MŽP připravilo návrh řešení obměny vozového parku resortních organizací a samotného MŽP. Z konzultací se zmíněnými resortními organizacemi a hospodářskou správou MŽP vyplynul předběžný počet automobilů, které by měly být pro resortní organizace a MŽP obměněny, 130 – 135. Tato varianta bude dále rozpracovávána. Předpokládá se obměna vozidel starších sedmi let podle počtu najetých kilometrů a stavu vozidla.

 O konkrétní značce neuvažujeme, protože v transparentním výběrovém řízení, které je v této situaci jediné možné, konkrétní značku ani uvést nemůžeme. Jde nám o typologii vozů, která bude odpovídat požadavkům resortních organizací.

 Za výhodu operativního leasingu, který je jednou z variant, považujeme fakt, že není nutné financovat celý vůz, ale jen jeho část ke garantované zůstatkové hodnotě. Služby poskytované leasingovou společností v rámci full servisu operativního leasingu (zajištění povinného ručení, havarijního pojištění, servisních prohlídek, oprav, výměny pneumatik, přistavení náhradního vozidla, sledování pohybu vozidel pomocí GPS apod.), přispívají k vyšší efektivitě práce zaměstnanců. Zároveň tato forma zajištění všech služeb v jednom kontraktu funguje jednoznačně i jako protikorupční opatření, kdy nevzniká prostor pro individuální dohody v místě při pořizování dalších souvisejících služeb a rovněž přispívá k zamezení neefektivního vynakládání finančních prostředků.

 Finální rozhodnutí o obměně a způsobu obměny vozového parku bude učiněno pouze na základě ekonomických parametrů a jejich výhodnosti.

 Důvodem obměny vozového parku resortních organizací je zastarávání vozového parku. Průměrné stáří vozového parku resortu životního prostředí je přes sedm let. Poslední systémová obměna autoparku proběhla v roce 2010.

 Obměna vozového parku může být provedena veřejnou zakázkou, jinak podle zákona ani postupovat nelze. V následujících dnech nebo týdnech si zadáme vypracování nezávislé oponentní studie externím subjektem, který zhodnotí námi navržené varianty.

 Resortní organizace i MŽP se musí řídit usnesením vlády č. 930 ze 14. prosince 2011, kdy bylo jasně řečeno, že vozidla jsou komoditou povinně nakupovanou s využitím institutu centrálního zadavatele v rámci resortních systémů centralizovaného zadávání veřejných zakázek.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama