O případu informuje britský deník Daily Mail. Otec byl navíc varován, že pokud nařízení poruší, bude mu odepřen k synovi přístup. Synovi také například musí podle soudního rozsudku vařit halal jídlo a ujišťovat ho, že, cituji, „je normální muslimský chlapec, žijící podle muslimských pravidel.“ Otec, který se stýká s místní křesťanskou komunitou, kritizuje, že muslimové se v Británii nepravdivě učí, že křesťané nemají srdce ani morálku a že pouze muslimové mají mírumilovnou víru a ostatní víry jsou zlé.
Soudní rozhodnutí vyvolalo vlnu nevole jak mezi křesťany, tak i mezi právníky. Soudkyně se prý bojí, aby nebyla označená za islamofobku. Chlapci je mezitím „vymýván“ mozek, takže již otci říká, že je špatný člověk a že má černé srdce, protože nepraktikuje islám.
Zajímavá je reakce Andrei Williamsové, obhájkyni otce z Křesťanského právního centra, která rozhodnutí soudu označila za napomáhání islámu. „Je to jistá forma justiční šikany, opačně by se to nestalo. Kdyby křesťanský rodič žádal, aby jeho dítě nemohlo chodit do mešity, bylo by spousta protestů a stížností kvůli islamofobii,“ řekla doslova.
Bohužel jsou podobné tendence patrné i u nás. Ombudsmanka Šabatová, kterou do funkce zvolili poslanci ČSSD a hnutí ANO, obhajuje nově muslimku ze Somálska, která zažalovala Střední zdravotnickou školu na Praze 10 za to, že jí zakázali ve škole zahalování. Soud má proběhnout letos.
Nebo zůstává zcela nepotrestané kázání předsedy českých muslimů Muneeba Alrawiho, který v brněnské mešitě doslova nabádal k nenávisti vůči nevěřícím v Alláha. V této kauze jsem předloni přímo ve Sněmovně vyzval vládu ČSSD, hnutí ANO a KDU-ČSL k vyšetření tohoto jednání, ale nic se neděje, a pan Alrawi dále káže v brněnské mešitě.
Podobně se zachovalo i Nejvyšší státní zastupitelství, které jsem vloni písemně požádal o stanovisko, zda-li je islám v souladu s ústavním pořádkem České republiky, když káže nerovnost věřících vůči nevěřícím a nerovnost mužů a žen. Místo odpovědi na mojí otázku mi odepsali, že prý Nejvyšší státní zastupitelství není kompetentní k tomu, aby to posoudilo. Takže kdo má tedy posoudit a vydat písemné stanovisko, jestli je islámská nauka skutečně v souladu s našimi zákony, pakliže hlásá diskriminaci? Nebo je to podle státních orgánů v případě islámu v pořádku? Nebo se také bojí?
Stejně tak se vloni v červenci postavila Sněmovna k návrhu našeho hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD), kdy jsme navrhli zákaz islámského práva šaría a džihádu na území ČR – a zdůvodnili jsme to právě tím, že hlásá nerovnost lidí, což je podle našeho názoru v rozporu s Ústavou. Poslanci vládní koalice ČSSD, hnutí ANO a KDU-ČSL nám však návrh zamítli.