09.01.2014 18:19:15
Jaké jsou priority KSČM v oblasti bezpečnostní politiky
Vyjádření Zdeňka Maršíčka, stínového ministra vnitra za KSČM, k oblasti bezpečnostní politiky v koaliční smlouvě mezi ČSSD, Ano a KDU-ČSL.
Nezbytné je provést analýzu, která by se zabývala obsazením či typizací základních organizačních článků služby pořádkové policie. Přítomnost příslušníků služby pořádkové policie na daném území přímo reguluje stav veřejného pořádku a kriminality na daném území. Od roku 2010 došlo ke zrušení několika obvodních oddělení Policie ČR a právě v těchto místech došlo následně k enormnímu nárůstu kriminality a podstatnému zhoršení stavu veřejného pořádku. Za velmi důležité považujeme zachování základní organizační struktury Policie ČR – policejní prezidium, celorepublikové útvary a krajská policejní ředitelství.
Jako nutné považujeme vytvoření specializovaného útvaru s celostátní působností pro boj s finanční a daňovou kriminalitou. Finanční policii. Ve spolupráci s krajskými řediteli je potřebné vyhodnocení funkčnosti krajských policejních ředitelství jako samostatných organizačních složek státu. V případě neefektivního fungování prosazovat zřízení jedné organizační složky státu.V souvislosti s kariérním řádem je nutné přesně stanovit požadavky na odbornou kvalifikaci a praxi.
Za velmi důležitou považujeme změnu systém finančního ohodnocení policistů. Většina prostředků by měla být vyplacena v tarifních platech, nikoliv v mnoha případech subjektivně udělovaných odměnách. Odměny dnes často doputují jen k nejvýše postaveným v policejní hierarchii. Na policisty v náročném výkonu, kteří mnohdy slouží za chybějící policisty, pak žádné prostředky k rozdělení nezbývají. Proto navrhneme stropy pro výše ročních odměn na maximální úrovni čtyřnásobku tarifního platu.
Prosadíme systémovou změnu v proplácení přesčasů tak, aby se povinnost sloužit ročně 150 hodin bez nároku na odměnu či náhradní volno vztahovala jen na zákonem vyhlášené krizové stavy a mimořádné události (povodně, teroristické hrozby atd.).
V oblasti požární ochrany je třeba věnovat větší pozornost dobrovolným hasičům zařazených do jednotek sborů dobrovolných hasičů, které jsou součástí poplachových plánů. Jejich nedostatečná ochrana u zaměstnavatelů a nedostatek motivace pro tyto zaměstnavatele může vést v době strachu o zaměstnání k odchodům zkušených dobrovolných hasičů. Řešením by bylo rozšíření daňových úlev pro členy jednotek sboru dobrovolných hasičů (JSDH) a jednotek požární ochrany (JPO) aktivně zasahující ve výjezdových jednotkách a daňové zvýhodnění zaměstnavatelů, kteří zaměstnávají členy JSDH a JPO aktivně zasahující ve výjezdových jednotkách.
Pozornost je nutné věnovat soukromým bezpečnostním službám. Jako vhodné vidíme zpracování samostatného zákona o soukromých bezpečnostních službách, který stanoví přísné podmínky pro vznik agentur (vydávání licencí), ale i jejich činnost či přijímání zaměstnanců (například psychologické prohlídky u některých typů činností). Prosadit trestní odpovědnost všech osob, které narušují soukromí jiných s cílem získat a zaznamenat informace a využít je případně k vydírání či poškození sledovaných.
Zdeněk Maršíček, stínový ministr vnitra za KSČM
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout