JUDr. Martin Netolický, Ph.D.

  • SOCDEM
  • Pardubický kraj
  • hejtman
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,81. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.12.2019 14:38:00

Stavební zákon nebyl dostatečně odborně diskutován a je tlačen "hlava-nehlava"

Stavební zákon nebyl dostatečně odborně diskutován a je tlačen "hlava-nehlava"

Komentář na facebookovém profilu k vánočnímu projevu prezidenta Zemana.

Vánoční projev prezidenta republiky. S něčím lze plně souhlasit, některé pasáže jsou spíše příspěvkem do diskuse. Do kraje podpořil hlavně starosty.

Pozorně jsem si vyslechl vánoční projev prezidenta republiky Miloše Zemana a musím konstatovat, že s některými pasážemi se zcela ztotožňuji. Nad jinými se chci určitě zamyslet. Prezident Zeman zmínil, že nás v příštím roce na podzim čekají mimo jiné krajské volby. Výslovně podpořil kandidáty bez politického zabarvení, kteří již mají nějaké zkušenosti při řízení organizací či kolektivů a explicitně jmenoval úspěšné starosty měst a obcí. Naopak vyslovil přání, aby mezi kandidáty bylo co nejméně tzv. "parašutistů" (tento pojem jsem slyšel poprvé, ale velmi se mi líbil), tj. zasloužilých straníků a funkcionářů politických stran. Toto je přesně koncept, na kterém jsme spolu s kolegy založili volební projekt pro volby do zastupitelstva našeho kraje nazvaný 3PK - "Pro prosperující Pardubický kraj" Nebudou tam totiž žádné "no name" osoby, ale lidé, kteří již něco dokázali a chtějí pomoci našemu kraji. Krajské volby jsou mnohem blíže lidem než volby celostátní a hlavně jsou výrazně bližší volbám komunálním, kde lidé volí své známé, sousedy a jednoduše řečeno lidi, kteří s nimi žijí.

Za naopak diskutabilní považuji část, která se týká řešení či možná spíše neřešení klimatických změn. Shoduji se i v otázce zrychlení stavebního řízení, kterému by mohl napomoci nový stavební zákon. Dodávám ovšem, že systémové změny lze provést i ve stávající struktuře stavebních úřadů, kdy budou ovšem upraveny procesní záležitosti, které nejvíce stavební rozhodování zdržují. Lhůty, bude upravena závaznost metodiky, apod. Určitě by ovšem nemělo dojít k centralizaci, která nikdy ke zrychlení nevedla. Spíše naopak. V tom vidím největší riziko návrhu nového stavebního zákona a také skutečnost, že nebyl dostatečně odborně diskutován a je tlačen "hlava - nehlava". Snad i tady dojde ke konsenzu a stavební správa se občanům nevzdálí a zůstane na obcích. Ostatně tento není pouze můj, ale příkladně i rady Asociace krajů České republiky, Svazu měst a obcí České republiky či Sdružení místních samospráv České republiky, ale i zastupitelstva Pardubického kraje.


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama