„V případě, že z jakéhokoliv důvodu dojde při investiční akci, jejímž investorem je Pardubický kraj, k provádění víceprací či navýšení rozpočtu z jiného důvodu, je celá věc relativně složitě posuzována,“ vysvětluje náměstek Tichý. „Sejde se pracovní skupina tvořená nejenom zástupci samosprávy, ale také odborníky z řad úředníků kraje a posoudí oprávněnost požadavku na navýšení rozpočtu akce. Následně vydává doporučení Radě Pardubického kraje, která jako kolektivní orgán o věci rozhoduje. Je proto zcela vyloučené, že by jednotlivec mohl ovlivnit to, zda bude rozpočet investiční akce o vícepráce navýšen.“ Náměstek Tichý v této souvislosti připomíná skutečnost, že Pardubický kraj ve smyslu zákona o zadávání veřejných zakázek provádí otevřená výběrová řízení. Díky nim se podařilo za poslední tři roky ušetřit ve všech oblastech zhruba třičtvrtě miliardy korun. „Námi vysoutěžené ceny investičních akcí jsou třicet procent pod celostátním průměrem,“ říká Tichý s tím, že základním kritériem výběrového řízení prováděného Pardubickým krajem je nejnižší dosažená cena. Všechna výběrová řízení, jejichž předpokládaná hodnota převyšuje sto tisíc korun, jsou navíc vyvěšována na úřední desce Pardubického kraje.
„Informace o tom, že by snad Pardubický kraj, který tímto transparentním způsobem postupuje a dosahuje takových úspor, prostřednictvím jakéhosi emisara získával od podnikatelů úplatky, je naprosto nesmyslná a hrubě urážlivá,“ uzavírá Tichý.