Nové vedení ŘSD podle Chovance dosud navíc neprokázalo odbornou způsobilost. Podivné byly podle něho například již tajnosti a mlžení při jejich jmenování. „Zcela chyběla otevřená a konstruktivní debata nad personálním obsazením, financováním a hospodařením tohoto pilíře dopravní politiky. Z diskuse byla vyloučena odborná veřejnost a vše bylo jen v rukách politiků Věcí Veřejných,“ tvrdí Chovanec. Nejasnosti provázelo například dosazení kontroverzního Michala Moroze, který na ministerstvu vyřizuje podněty a stížnosti občanů. Podivná byla i rošáda s bývalým generálním ředitelem ŘSD Jiřím Švorcem, který nyní dohlíží na modernizaci dálnice D1 a výstavbu R35. Existují tak vážné pochyby o transparentnosti personální politiky v rámci celého resortu a obava z provázanosti současných manažerů s konkrétní ekonomicko-politickou lobby. Současná trestní oznámení jen na předešlé vedení ŘSD tak může být podle Chovance jen snahou odvést pozornost jiným směrem.
Milan Chovanec, stínový ministr dopravy za ČSSD