Jaroslav Komínek

  • KSČM
  • Ústecký kraj
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 4,34. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.04.2020 13:23:31

Jak se v Ústeckém kraji investuje do dopravní infrastruktury

Jak se v Ústeckém kraji investuje do dopravní infrastruktury

Ústecký kraj vlastní a udržuje silniční síť, která se skládá celkem z 898 km silnic II. třídy a 2 748 km silnic III. třídy, součástí této sítě je kromě jiného též 884 mostů.

Ústecký kraj vlastní a udržuje silniční síť, která se skládá celkem z 898 km silnic II. třídy a 2 748 km silnic III. třídy, součástí této sítě je kromě jiného též 884 mostů. Pečuje o ně prostřednictvím své příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Ústeckého kraje, která zajišťuje zimní i letní údržbu. Jsme si plně vědomi důležitosti investic do zvyšování kvality dopravní infrastruktury a v posledních letech vynakládáme značné finanční prostředky na opravy, rekonstrukce i výstavbu krajských komunikací, a to jak ze svého rozpočtu, tak s využitím dalších zdrojů. Za poslední dva roky tak šly do krajských silnic bezmála dvě miliardy korun. Díky tomu se daří průměrný stav silnic mírně zlepšovat.
Z vlastního rozpočtu to byly např. akce:
  • Rekonstrukce mostu přes Labe ve Štětí ve výši 189 mil. Kč
  • Rekonstrukce mostů v Pístech a v Chodovlicích ve výši 18 mil. Kč
  • Rekonstrukce křižovatky ulic Tovární x Hrbovická x Majakovského v Ústí nad Labem v ceně 40 mil.  Kč.
Za přispění evropských dotací byly realizovány akce „Rekonstrukce silnice II/227, II/225 - hranice Středočeského kraje, Žatec, křižovatka s komunikací II/224“ v hodnotě 138 mil. Kč a v roce 2019 akce „Rekonstrukce silnice II/266 Šluknov – Lobendava“ v hodnotě 117 mil. Kč. A nadále probíhají další:
  • Nová komunikace u města Chomutova ve výši 600 mil. Kč
  • Nová komunikace u města Roudnice nad Labem ve výši 314 mil. Kč
  • „Rekonstrukce silnice II/262 Starý Šachov – Děčín“ ve výši 435 mil. Kč a
  • „Rekonstrukce silnice II/265 Krásná Lípa - Velký Šenov“ ve výši 211 mil. Kč.
Kromě mostu přes Labe ve Štětí čeká kraj v blízké budoucnosti nutnost zajištění dalších dvou velkých mostů přes Labe, které jsou v havarijním stavu, a to v Ústí nad Labem a v Roudnici. Tyto mosty jsou stěžejní pro dopravní napojení obou stran řeky.
K dosažení optimálního stavu silnic však stále chybí několik miliard Kč, což je v podstatě číslo vnitřní zadluženosti silnic, se kterým kraj převzal síť od státu. Řada již opravených komunikací je soustavně ničena zvyšující se kamionovou dopravou, a to jak narůstající intenzitou dopravy, tak i snahou vyhnout se placení mýta. Bez pomoci cizích zdrojů Ústecký kraj nebude schopen zajistit finančně náročnější akce v potřebném rozsahu. Nemalé finanční prostředky vyžadují také potřebné rekonstrukce mostů, které stárnou a doplácejí na technologické postupy a nedostatečnou kvalitu prováděných prací v čase výstavby.
Přestože kraje opakovaně požadovaly po vládě systémové řešení této problematiky, zatím se vždy o financích pro kraje rozhodovalo až 1. pololetí daného roku. Tento postup krajům nedává žádnou jistotu, ale způsobuje také mnohé problémy s včasným zajištěním přípravy staveb v daném roce včetně nutnosti zajištění veškeré administrativy. Co se týká výše příspěvku z rozpočtu SFDI, ten má bohužel od roku 2018 výrazně sestupnou tendenci, v roce obdržel Ústecký kraj 287 mil. Kč, v roce 2019 to bylo 174 mil. Kč a v roce 2020 je připravena smlouva na 83,5 mil. Kč.
Když přičteme současné problémy s epidemií koronaviru, které budou mít určitě výrazné dopady do ekonomiky, jeví se jako jedna možnost následného rozhýbání ekonomiky i zvýšení financí do investic včetně dopravních. Ústecký kraj by v rámci navyšování financí do dopravní infrastruktury rozhodně přivítal navýšení podílu státu na opravách a rekonstrukcích silnic II. a III. třídy včetně dořešení této problematiky v rámci rozpočtu SFDI.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama