Oproti plánu kraj ušetřil 45 milionů korun. Na silnicích II. a III. třídy najely posypové vozy 313 tisíc kilometrů a vysypaly na ně 8 800 tun soli, přes 6 300 tun inertního materiálu a 2 800 kubíků solanky.
Nejnákladnějším měsícem byl leden, kdy údržba „dvojek“ a „trojek“ vyšla na více než 40 milionů korun. Únor pak byl jediným měsícem, kdy byla zimní údržba nákladnější než ve stejném měsíci loňského roku (cca 29 mil. Kč oproti 26 mil. Kč).
„Vzhledem k průběhu zimy jsme uspořili zhruba 45 milionů korun. Tyto prostředky chceme použít především na souvislé opravy vozovek. Čeká nás ovšem debata o rozpočtu kraje a pokrytí výpadku příjmů a nepříznivého hospodaření jednotlivých organizací v důsledku krize. Budu usilovat o co největší zapojení ušetřených peněz do letní údržby, ale při vědomí, že celý kraj se nyní musí chovat hospodárně,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
První výjezd absolvovali krajští silničáři 12. listopadu a bilance posypových dnů se zastavila na čísle 111.
„Přestože poslední zima byla velmi mírná, ve větší míře nás trápily namrzající vozovky. Denní teploty v nižších a středních polohách se často pohybovaly nad nulou. Když pršelo a v noci nebo k ránu teploty klesly pod nulu, silnice namrzaly. Proto děkuji všem našim silničářům za jejich nasazení a zvládnutí zimní údržby. Zásluhu na tom ovšem mají i všichni motoristé, kteří jízdu přizpůsobili aktuální povětrnostní situaci a prováděné zimní údržbě,“ dodává náměstek Martin Červíček.
Údržba silnic Královéhradeckého kraje, a. s., zajišťuje ve spolupráci se dvěma soukromými společnostmi rovněž údržbu silnic I. třídy. Ta si letos vyžádala přes 36 milionů korun a více než 2 tisíce tun soli.