„Důležitou zprávou je, že Ředitelství silnic a dálnic považuje stavbu D35 jako jednu ze tří prioritních staveb v celé České republice, a to vedle dostavby Pražského okruhu a obchvatu D1 u Přerova. Proto je také dílčím přípravám věnována opravdu velká pozornost, a proto je dobré poděkovat za spolupráci řediteli pardubické správy Bohumilu Vebrovi za přístup v rámci všech jednání. Jedním z nich je také stále řešené napojení Orlickoústecka na dálnici u Litomyšle. Takzvaná mimoúrovňová křižovatka Litomyšl není v tuto chvíli u ledu a bude se na ní nadále pracovat tak, aby bylo možné ji případně bez zásahů do samotného tělesa dálnice dobudovat a její součástí byl obchvat Němčic a Zhoře, a to mimo samotná sídla,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
„Toto řešení je důležité nejen pro napojení Orlickoústecka, ale také pro samotnou Litomyšl, protože pokud by nedošlo k napojení, tak by nejen osobní, ale především nákladní automobily směřoval po dálnici středem města kolem zámku, což samozřejmě nikdo z nás nechce,“ řekl hejtman, kterého zástupci ŘSD informovali, že v tuto chvíli disponují čtyřmi ze šesti územních rozhodnutí. První úsek dálnice by měl být dokončen v únoru 2022, druhý pak pravděpodobně v červenci.