Klub Spojené síly pro Prahu (TOP 09 + STAN) zásadně nesouhlasí s návrhem náměstka pro dopravu Adama Scheinherra, aby byly odstraněny dodatkové tabulky, které umožňují jízdu v tzv. buspruzích. Znamená to, že by běžný řidič nemohl již mimo dopravní špičku tyto pruhy pro dopravní obsluhu používat. Nadále by je mohli využívat po celý den pouze autobusy MHD, IZS a cyklisté. Týká se to zhruba 40 úseků v celé Praze.
„TOP 09 se v této koalici snaží, aby byla vyvažována práva mezi občany, kteří jezdí na kole a mezi těmi, kteří využívají k přepravě automobily. Nebudeme jako naši koaliční partneři preferovat pouze jednu z těchto skupin a tedy nechceme šikanovat automobilisty. Proto nesouhlasíme s návrhem náměstka Adama Scheinherra, který chce bez diskuze v koalici rušit časy, kdy vyhrazené jízdní pruhy mohli používat i ostatní řidiči mimo dopravní špičku,“ říká předseda klubu Spojené síly pro Prahu (TOP 09 + STAN) Jiří Pospíšil.
Dle Pospíšila po případném schválení totoho návrhu dojde ke zbytečnému zahušťování dopravního provozu v jednom jízdním pruhu, dojde k prodloužení dopravních kolon a celkovému omezení a zkomplikování dopravy na území celého města.
Návrh se nelíbí ani Krajskému ředitelství policie hlavního města Prahy a vydal nesouhlasné stanovisko. Jako důvody uvedlo:
Žádost na odstranění časového omezení ve vyhrazených jízdních pruzích (dále jen VJP) není podložena řádným zdůvodněním nebo alespoň úvahou o nezbytnosti tohoto návrhu. Původním záměrem zřízení VJP je preference MHD v čase dopravních špiček – tedy eliminace dopadu dopravních kongescí na jízdní dobu autobusových spojů. Mimo dopravní špičky není tohoto DZ třeba, a tudíž není splněn základní atribut pro instalaci jakéhokoli DZ- nezbytnost a účelnost (viz. §78 odst. 2, zák, č. 361/2000Sb.).
K odstranění časového omezení ve VJP by mělo být přistupováno jednotlivě, u konkrétních lokalit, a pouze na základě řádného zdůvodnění.
Negativem zrušení časového omezení platnosti VJP z hlediska bezpečnosti provozu je fakt, že řidiči jsou nadbytečně nuceni k přejíždění mezi jízdními pruhy a provoz v jízdním pruhu přilehlém k VJP je nadbytečně zahušťován (vozidla mají mezi sebou menší odstupy, než kdyby byl dopravní proud rozložen do více JP)
Celkově je návrh (mapa + tabulka + seznam značek) málo podrobný a neřeší detailní umístění jednotlivých DZ a soulad s požadavky TP65 a TP169 (např. ul. Bohdalecká - 95c - umístění nové IP20b na SVO 001702 je v bezprostřední blízkosti stávající IP6 ). V některých případech dochází k nesouladu navrženého SDZ a stávajícího VDZ (např. ul. Zálesí – 17a). Tam kde je změna rozsáhlejší (např. dochází k úpravě řazení v křižovatce) požadujeme návrh předložit v detailním provedení – (zákres změn do dopravní situace).